Czy sieć DUKA zbankrutuje?

Data dodania: 9 grudnia 2024
Kategoria:
sieć Duka

Spółka DUKA INTERNATIONAL  prowadząca sieć sklepów DUKA z artykułami wyposażenia wnętrz wystąpiła o sądową ochronę przed wierzycielami.

Sąd otworzył postępowanie sanacyjne firmy i wyznaczył zarządcę, który będzie prowadził proces restrukturyzacji. Na zarządcę wyznaczona została firma Rymarz Zdort Kubiczek Restructuring Spółka Akcyjna.

Postępowanie sanacyjne obejmuje czynności prawne i faktyczne, które zmierzają do poprawy sytuacji ekonomicznej dłużnika. Ich celem jest przywrócenie dłużnikowi zdolności do wykonywania zobowiązań, przy jednoczesnej ochronie przed egzekucją ze strony wierzycieli

Jeszcze na koniec 2023 roku DUKA zarządzała siecią 60 sklepów stacjonarnych własnych i franczyzowych. W 2023 roku spółka, między innymi, przejęła cztery sklepy franczyzowe i zamknęła jeden franczyzowy. Rok spółka zamknęła z wynikiem 4,7 mln zł zysku netto

Jednak od początku tego roku firma zamknęła już 20 placówek w całej Polsce. W związku z tym obecnie jej sieci liczy już tylko 40 sklepów. Firma prowadzi także sklep internetowy.

W okresie pandemii koronawirusa Duka International otrzymała od Polskiego Funduszu Rozwoju subwencję w wysokości 3,5 mln zł., której część została umorzona. Pozostała część subwencji była spłacana w ratach. Ostatnia rata została uregulowana w czerwcu 2023 roku.

W tym samym roku Duka International została ukarana przez prezesa UOKiK grzywną w wysokości ponad 1,5 mln zł za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów poprzez stosowanie w sklepie internetowym mechanizmu „sneak into basket”, czyli ukrytego dodawania dodatkowych produktów do koszyka zakupowego. Osobom robiącym zakupy w sklepie internetowym duka.com/pl do zamówienia, bez uprzedniej wyraźnej zgody, dodawane były „promocyjne” produkty. W zależności od okresu objętego promocją do koszyka pełnego wybranych przez kupującego towarów automatycznie trafiała parasolka lub filiżanka. Aby uniknąć zakupu niechcianego towaru konsument musiał go usunąć, co w przypadku pełnego koszyka mogło zostać przez niego pominięte. Jeśli kupujący nie zauważył dodatków dokonując płatności, parasolka lub filiżanka stawały się jego własnością. Zwrot niechcianego zakupu oznaczał dla klientów sieci DUKA konieczność poświęcenia czasu oraz poniesienie kosztów nadania przesyłki.  Prezes UOKiK nakazał również zrekompensowanie strat poniesionych przez konsumentów.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design