Sieć dostosowuje format i ofertę sklepu do jego wielkości i lokalizacji. Do najchętniej wybieranych przez franczyzobiorców konceptów należą: Carrefour Express, Carrefour Express Minimarket i Supermarket Carrefour.
Branża sklepów spożywczych nieustannie podlega bardzo dynamicznym zmianom. Sieci na potęgę wdrażają innowacje, a także poszukują coraz lepszych rozwiązań dla różnego typu lokalizacji i różnych potrzeb klientów.
– W nadchodzącym roku będziemy obserwować dalszą konsolidację branży pod skrzydłami dużych organizatorów sieci jako solidnych partnerów, służących zróżnicowanym wsparciem: handlowym, marketingowym, promocyjnym, co okazuje się nieodzowne w obecnej sytuacji rynkowej – mówi Krzysztof Łagowski, dyrektor ds. sklepów convenience w Carrefour Polska.
W 2021 roku sieć franczyzowa Carrefour powiększyła się o 90 nowych sklepów convenience, co oznacza, że jej rozwój był znacznie szybszy niż rok wcześniej, kiedy to uruchomionych zostało 70 sklepów. Dotychczasowa ekspansja w dużych aglomeracjach została uzupełniona o sieć placówek w małych miastach oraz na wsiach. Dalszy rozwój sieci również będzie koncentrował się na atrakcyjnych lokalizacjach w całej Polsce, nie tylko w dużych miastach. Carrefour bierze pod uwagę rozwój m.in. na Kujawach czy we Wrocławiu i okolicach.
Współpracę z siecią mogą nawiązać zarówno osoby, które posiadają już sklep i szukają partnera franczyzowego, jak i te, które dopiero chcą otworzyć własną placówkę handlową i potrzebują wsparcia. Sieć umożliwia dostosowanie oferty do lokalnej specyfiki i możliwości finansowych partnera. Carrefour inwestuje w logo, dekorację, system, sprzęt oraz wyposażenie placówki.
– Na bazie doświadczeń Grupy Carrefour na dojrzałych rynkach, takich jak Francja, Hiszpania, Włochy czy Belgia, wdrożyliśmy również nowy koncept sklepu convenience, a wyniki sprzedażowe potwierdzają nasze założenia. W parze z konsekwentną i przemyślaną ekspansją wprowadziliśmy szereg nowych rozwiązań dla naszych partnerów franczyzowych, które dotyczą logistyki, IT, płatności, zabezpieczeń - pozornie niewidoczne składowe, ale znacznie wzmacniające każdy model biznesowy – podkreśla Krzysztof Łagowski.
W ramach Carrefour Polska działa obecnie ponad 400 sklepów prowadzonych przez franczyzobiorców. Wielu z nich posiada od 2 do 5 sklepów. Duży odsetek to umowy franczyzowe trwające już ponad 10 lat.
– Obserwujemy, że siłą franczyzy jest elastyczność. W Carrefour Polska do każdego partnera podchodzimy bardzo indywidualnie, wykorzystując jego unikalną wiedzę dotyczącą lokalnego rynku. Nasze sprawdzone formaty pozwalają na koordynację sklepów o bardzo zróżnicowanym profilu - miejskim lub wiejskim oraz o powierzchni od 40 mkw. do nawet 1500 mkw. – mówi Krzysztof Łagowski.
Trzy najpopularniejsze koncepty sieci to:
• Carrefour Express - sklep samoobsługowy w centrum dużego miasta z ofertą spożywczą oraz szerokim asortymentem dań gotowych; koncept dla klientów, którzy szukają sklepów w dogodnej lokalizacji – blisko domu lub po drodze do pracy – w których w jednym miejscu zrobią ekspresowe zakupy spożywcze.
• Carrefour Express Minimarket - sklep osiedlowy ze świeżą i zdrową żywnością, produktami pakowanymi, daniami na wynos, kosmetykami i chemią domową.
• Supermarket Carrefour - duży sklep z szeroką ofertą spożywczą (w tym produktów świeżych) oraz najpopularniejszymi konceptami handlowymi stworzonymi przez sieć.