Amerykanie szturmują nasz rynek gastronomiczny 

Data dodania: 8 lipca 2015
Kategoria:
Foto: Johnny Rockets
Kolejna amerykańska marka chce podbić polski rynek gastronomiczny.

Rynek polski kusi inwestorów z branży gastronomicznej. Ekspansję zapowiedział kolejny gracz z USA, który chce działać w formule franczyzy. To już trzecia amerykańska marka, która w ciągu ostatnich trzech miesięcy ogłosiła plany rozwoju w Polsce.  

Sieć restauracji Johnny Rockets podpisała umowę z Grupą HDS Polska na budowę i eksploatację 10 lokali, które mają powstać w ciągu najbliższych 10 lat. Swoją ekspansję firma zacznie od stolicy. 

Jak powiedział James Walker, odpowiedzialny za rozwój Johnny Rockets, Grupa HDS Polska jest idealnym partnerem do wprowadzenia marki do naszego kraju (HDS Polska wchodzi w skład międzynarodowej grupy Lagardere Services, w Polsce zarządza 650 lokalizacjami). Pierwsza restauracja amerykańskiej marki ma rozpocząć działalność w 2016 roku. 

Johnny Rockets to międzynarodowa sieć restauracyjna działająca na zasadzie franczyzy. Oferuje wysokiej jakości menu, w tym hamburgery ze świeżej 100% wołowiny wykonane na zamówienie. Jej flagowym daniem są także kanapki z kurczaka z chrupiącymi frytkami. 

Pierwszy lokal Johnny Rockets powstał w 1986 roku. Obecnie w ramach sieci działa ponad 330 lokali franczyzowych w 26 krajach na całym świecie (poza USA działa 125 restauracji). 

To już kolejny inwestor z Ameryki, który chce się rozwinąć na polskim rynku. W kwietniu tego roku pisaliśmy o tym, że sieć restauracji Dairy Queen, należąca do Berkshire Hathaway wchodzi z franczyzą do Polski. To sieć barów specjalizujących się w szybkiej obsłudze. Firma poinformowała o zawarciu długoterminowej umowy współpracy i udzieleniu franczyzy firmie Sparrow 4 Sp.

Pierwszy lokal pod tym logo ma rozpocząć działalność w Warszawie wiosną tego roku. Marka reklamująca się sloganem „Fan Food not fast food” planuje, że w ciągu pierwszych pięciu lat współpracy powstanie 26 lokali. W menu restauracji Dairy Queen znajdują się m.in. burgery, sandwicze, hot-dogi, które można zamawiać w zestawach z deserami – np. lodami.

W kwietniu informowaliśmy również o kolejnej próbie wejścia na nasz rynek sieci pizzerii Papa Johns, która prowadzi około 4,5 tys. lokali na całym świecie. Obecnie firma poszukuje masterfranczyzobiorcy w Polsce. Według naszych obliczeń jest to już piąta próba wejścia na nadwiślański rynek gastronomiczny. Wszystkie poprzednie spaliły na panewce. Sieć Papa John's ma też na koncie ciekawą woltę - wyszła z Polski zanim do niej weszła. Mowa o niedokończonej budowie pizzerii w Rzeszowie (rok 2008).

Biorąc pod uwagę wysoki koszt inwestycji związany z uruchomieniem lokalu Papa Johns i szeroką ofertę współpracy ze strony polskich franczyzodawców, zdobycie naszego rynku może być trudne. Przewidywana suma inwestycji w średniej wielkości lokal Papa Johns (80-120 m²) zlokalizowany w centrum miasta lub centrum handlowym wynosi około 250 tys. dolarów. W tej cenie zawarte jest oznakowanie, wyposażenie, dostarczenie produktów, sprzęt komputerowy i oprogramowanie IT, konstrukcja i aranżacja przestrzeni itd. 

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design