Czasy pandemii były trudnym okresem dla wielu firm prowadzących dodatkowe zajęcia dla dzieci. Obecna sytuacja rynkowa ponownie jednak staje się korzysta dla tego rodzaju działalności. Socatots Polska planuje w najbliższym czasie skupić się na rozwijaniu oddziałów w mniejszych i średnich miejscowościach.
Z powodu pandemii nie pozyskaliśmy w roku 2021 nowych franczyzobiorców. Jednak podzieliliśmy kilka istniejących dużych terytoriów podlegających jednej franczyzie na kilka mniejszych, głównie poprzez przejęcie obowiązków franczyzobiorców przez dotychczasowych trenerów. W konsekwencji terytorium działania się nie powiększyło, obsługuje je natomiast większa ilość franczyzobiorców – mówi Przemysław Olewnik z Socatots Polska, firmy, która rozwija sieci Socatots i Brazilian Soccer Schools (BSS). – Wraz z nastaniem pandemii założyliśmy taką strategię, że do czasu normalizacji sytuacji nie będziemy szukać nowych franczyzobiorców, lecz skupimy się na jeszcze lepszym obsługiwaniu obecnych oraz na optymalizacji istniejącej sieci. Dzięki temu pierwszy kwartał 2022 roku zamknęliśmy liczbą klientów detalicznych o 20% wyższą niż w porównywalnym okresie roku 2021 – dodaje.
Obecnie Socatots Polska powraca do realizacji planów rozwoju, skupiając się głównie na mniejszych i średnich miastach, gdzie jeden franczyzobiorca może w miarę szybko zagospodarować potencjał podległego mu regionu. Z analizy tempa rozwoju dotychczasowych franczyz wynika, że optymalną wielkością jest miasto liczące 50 – 150 tys. mieszkańców.
Wielu dotychczasowych konkurentów zaprzestało działalności, pozostawiając niezagospodarowane terytoria, na których nasza marka mogłaby bardzo szybko się zakorzenić. Pierwszy kwartał po pandemii pokazał dobitnie, że zarówno rodzice, jak i dzieci zatęskniły do zajęć sportowych i z chęcią na nie wracają – mówi Przemysław Olewnik, dodając, że bardzo obiecująco zapowiada się początek nowego sezonu, czyli wrzesień 2022, kiedy to nowo pozyskani (już w tym roku) franczyzobiorcy uruchomią swoje oddziały w nowych miastach, zaś obecni rozszerzą działalność, wprowadzając zajęcia w kolejnych lokalizacjach.
Socatots to sieć szkółek piłkarskich działająca na polskim rynku od 2009 roku. Zajęcia mają charakter ogólnorozwojowy i dedykowane są najmłodszym dzieciom od 6. miesiąca do 5. roku życia. Zajęcia sportowe dla starszych prowadzone są natomiast pod marką Brazylijskich Szkółek Piłkarskich (BSS – Brazilian Soccer Schools). W ramach tych konceptów działa w Polsce 26 franczyz obejmujących ponad 40 obszarów geograficznych (miasta lub dzielnice miast).
Koszt otwarcia oddziału Socatos lub BSS zależny jest od wielkości miejscowości. Dla obszaru zamieszkałego przez 20 tys. osób jest to niewiele ponad 10 tys. zł netto, z czego 4 tys. zł to wstępna opłata licencyjna, zaś pozostałe wydatki obejmują m.in. zakup sprzętu, ubezpieczenie czy koszty lokalnych działań promocyjnych.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji