Maj 2022 przyniósł 22% wzrost obrotów w centrach handlowych, porównując do maja 2019. Największe zyski odnotowano w sektorze żywnościowym (67%) i gastronomicznym (34%).
Największe galerie handlowe (powyżej 60 tys. mkw. GLA) odnotowały największy wzrost obrotów o 29%, podczas gdy duże obiekty (40-60 tys. mkw. GLA) zanotowały wzrosty o 18%, a średnie (20-40 tys. mkw. GLA) oraz najmniejsze (5-20 tys. mkw. GLA) o 15%.
Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych, zauważa, że odwiedzalność centrów handlowych rośnie i przewyższa poziomy sprzed pandemii. Choć z ostrożnym optymizmem, w branży widoczne są szanse na wzrost. Poznański podkreśla, że należy jednak mieć na uwadze rosnącą inflację i niepewność ekonomiczną.
Duży wpływ na wzrost obrotów mają zakupy spożywcze, zwiększone zarówno przez Polaków, jak i uchodźców z Ukrainy. Wzrost w gastronomii sugeruje, że klienci wracają do spędzania czasu w galeriach. Aspekt społeczny centrów handlowych znów zyskuje na znaczeniu.
Odwiedzalność centrów handlowych od kwietnia 2022 jest wyższa niż przed pandemią. Widoczny jest wpływ dodatkowych konsumentów z Ukrainy, zwłaszcza w regionach o wysokiej koncentracji uchodźców.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji