Znana irlandzka sieć Primark niedługo uroczyście otworzy swoje dwa nowe sklepy na terenie Polski, a dokładnie w Katowicach oraz Krakowie. Dodatkowo, firma planuje inauguracyjne otwarcia na rynkach czeskim i słowackim. Ambicje rozwojowe marki nie zostały osłabione nawet przez pandemię COVID-19, która stanowiła wyjątkowe wyzwanie dla całego sektora odzieżowego.
– Doświadczenia związane z pandemią były dla nas, jak i całej branży, czymś zupełnie nowym. W początkach ubiegłego roku zmuszeni byliśmy zamknąć wszystkie nasze sklepy w ciągu 12 dni, co skutkowało spadkiem dochodów rzędu około 650 milionów funtów miesięcznie. Na szczęście dzięki wsparciu dużej grupy oraz zasobów ludzkich i materialnych, byliśmy w stanie sprostać tym wyzwaniom – relacjonuje Maciej Podwojski, area manager w Primark, odpowiedzialny za Polskę, Słowenię i Czechy.
Primark, irlandzka marka odzieżowa, zadebiutowała na polskim rynku w sierpniu zeszłego roku, otwierając swój pierwszy sklep w warszawskiej Galerii Młociny. Drugi obiekt został uruchomiony w maju tego roku w galerii Posnania w Poznaniu. Debiut Primark na polskim rynku miał miejsce w trakcie pandemii COVID-19, co wymagało dodatkowego wysiłku, aby zapewnić bezpieczeństwo klientów i pracowników zgodnie z reżimem sanitarnym.
– Mimo kolejnych lockdownów i restrykcji, nasze sklepy w Warszawie i Poznaniu odnotowały bardzo dobre wyniki zarówno pod względem odwiedzalności, jak i finansów – komentuje Maciej Podwojski. – Sklep w Warszawie od początku cieszył się dużym zainteresowaniem. Po każdym lockdownie wracaliśmy silniejsi, a klienci na nas czekali. Wyniki sprzedaży są satysfakcjonujące. Sklep w Poznaniu, otwarty w maju, również odnosi sukcesy. Obie lokalizacje różnią się potencjałem – w Warszawie jesteśmy w nowoczesnym centrum handlowym z rozbudowaną ofertą rozrywkową, a w Poznaniu w stabilnym centrum Posnania, będącym centrum życia zakupowego i stylu życia dla Poznania i okolic.
Kolejny salon Primark w Polsce zostanie otwarty w 2022 roku w Katowicach, w Silesia City Center, jednej z największych galerii handlowych w regionie śląskim. Firma planuje również otwarcie w krakowskim centrum handlowym Bonarka. Primark koncentruje się na lokalizacjach w centrach handlowych, choć przykłady z innych rynków pokazują potencjał ulic handlowych.
– Poszukujemy dużych przestrzeni handlowych, ponieważ otwarcie nowego sklepu to proces wymagający przygotowań i aranżacji – wyjaśnia Maciej Podwojski. – Obecnie skupiamy się na Katowicach, Krakowie oraz na naszych obecnych lokalizacjach w Warszawie i Poznaniu.
Podwojski podkreśla, że pandemia nie wpłynęła na plany rozwoju Primark w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
– Expansja jest kluczowym elementem naszej strategii. Polska stanowi ważną część naszej obecności w Europie Środkowo-Wschodniej, razem z naszymi sklepami w Słowenii, Lublanie i niedawno otwartym w Pradze. Kolejne kroki to otwarcia w Katowicach, Krakowie, a także pierwszy sklep na Słowacji w Bratysławie oraz drugi w Czechach, w Brnie – dodaje Maciej Podwojski.
Primark posiada globalnie ponad 390 sklepów w 14 krajach, zatrudniając ponad 70 tysięcy pracowników.
Zapraszamy do zapoznania się z naszym katalogiem sieci franczyzowych i wybrania najbardziej odpowiedniej opcji franczyzowej dla Twoich potrzeb.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji