Duże zainteresowanie zakupami online sprawia, że sklepów e-commerce przybywa, a konkurencja jest coraz większa. Aby zyskać przewagę i cieszyć się wysokim współczynnikiem konwersji, należy zadbać o każdy szczegół. Liczą się zarówno design i funkcjonalność witryny, jak i widoczność w sieci.
Od jakich działań marketingowych rozpocząć? Jak powinien wyglądać nowoczesny sklep www? W 1stplace od ponad 10 lat wspieramy w tym zakresie firmy o różnej wielkości i specyfice działania. Poniżej garść informacji na ten temat. Zachęcamy do lektury!
Pozycjonowanie sklepów internetowych ‒ czy warto inwestować?
Przejdźmy, choć na chwilę, do obiekcji, z którymi często zmagają się przedsiębiorcy. Wiele osób zastanawia się, czy warto gospodarować budżet na pozycjonowanie.
Działania mające na celu zwiększenie pozycji w wyszukiwarce Google (zarówno w wynikach organicznych, jak i nieorganicznych), generują koszty, które w większym lub mniejszym stopniu obciążają budżet firmy. Wszelkie wątpliwości są więc zrozumiałe. Postaramy się je nieco rozwiać.
• Zacznijmy od tego, że pozycjonowanie jest inwestycją. Przeznaczamy budżet na różnego typu działania (zarówno w obrębie sklepu internetowego, jak i poza nim), by zwiększyć widoczność w sieci i dotrzeć do klientów. Uzyskanie pozycji w TOP10 na najistotniejsze dla naszego sklepu frazy, sprawi, że użytkownicy, po wpisaniu odpowiednich zapytań, na pierwszej stronie zobaczą naszą witrynę. (Jak wiadomo, potencjalnych klientów interesuje wyłącznie pierwsza 10, sklepy i strony internetowe z dalszych miejsc odwiedzane są przez bardzo niewielki odsetek klientów).
• Pozycjonowanie pozwala na uzyskanie trwałych rezultatów, w przeciwieństwie na przykład do kampanii Google Ads. W przypadku Google Ads, reklamy, po wyczerpaniu budżetu, przestaną się wyświetlać. Pozycjonowanie rządzi się innymi prawami. Nawet po zaprzestaniu działań, sklep internetowy bądź strona www przez jakiś czas utrzymają wysokie pozycje. Co więcej, niektóre z działań, na przykład wartościowe, zoptymalizowane pod kątem słów i fraz kluczowych treści, nie znikną. Przez cały czas będą widoczne zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google.
• Sklepy internetowe, które zajmują wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, są bardziej rozpoznawalne, cieszą się większym zaufaniem klientów.
Pozycjonowanie jest więc dobrą inwestycją, która pomoże w rozwoju biznesu i pozwoli na zwiększenie zysków.
Pozycjonowanie w branży e-commerce ‒ najważniejsze działania
Wyjaśniliśmy już, dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie sklepu internetowego. Przejdźmy teraz do omówienia najistotniejszych działań z tego zakresu.
• Słowa kluczowe ‒ bardzo ważny jest wybór słów kluczowych, na które chcemy zwiększyć widoczność sklepu bądź strony internetowej w wyszukiwarce Google. Frazy nie mogą być przypadkowe. Muszą opisywać naszą ofertę, być zgodne z intencjami użytkowników. Ważne też (w szczególności, jeśli dopiero zaczynamy przygodę z e-marketingiem), żeby nie były zbyt konkurencyjne.
• Linkowanie ‒ linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne to istotne czynniki rankingowe Google. Linkowanie wewnętrzne, czyli w obrębie sklepu, to łatwiejsza nawigacja, bezproblemowe przeklikiwanie się pomiędzy podstronami. Linki zewnętrzne to natomiast te, które kierować będą do naszego sklepu z innych witryn (najlepiej, aby były tematycznie powiązane z naszym biznesem).
• Unikalne treści ‒ przy pozycjonowaniu sklepów internetowych dużym wyzwaniem jest przygotowanie unikalnych, zawierających frazy i słowa kluczowe treści. Chodzi tutaj o opisy produktów (nie kopiujmy ich od producenta), opisy kategorii, treści na stronę główną, do zakładki o nas czy o artykuły blogowe.
• Wersja mobilna ‒ zakupy online to codzienność. Pamiętajmy jednak, że użytkownicy bardzo często przeglądają oferty i kupują różnego rodzaju artykuły za pośrednictwem urządzeń mobilnych, na przykład telefonów. Sklep musi więc dobrze wyświetlać się w wersji mobilnej. Dodamy też, że roboty Google w pierwszej kolejności indeksują właśnie wersję mobilną.
• Certyfikat SSL ‒ zakupy w sklepie internetowym związane są z płatnościami oraz koniecznością pozostawienia danych. Certyfikat SSL to potwierdzenie bezpieczeństwa takich transakcji. Sklepy i strony internetowe bez ważnego certyfikatu SSL uznawane są za potencjalnie niebezpieczne. (Taki komunikat wyświetla się użytkownikom). Zazwyczaj skutkuje to zamknięciem sklepu i przeklikaniem się do konkurencji.
• Prędkość ładowania ‒ prędkość ładowania to ważny czynnik rankingowy Google. Jest to też niezmiernie ważne dla potencjalnych klientów. Zbyt długie ładowanie stron internetowych i sklepów e-commerce skutkuje irytacją klientów i, jak nietrudno się domyśleć, opuszczeniem sklepu.
Jak pracujemy w 1stplace?
Jak pracujemy w 1stplace? Jak wygląda współpraca z naszymi specjalistami?
Pozycjonujemy biznesy o różnej specyfice działania ‒ zarówno te niewielkie, jak i bardzo duże. Zwiększamy widoczność sklepów internetowych z różnym asortymentem. Pozycjonujemy także strony internetowe ‒ działamy lokalnie i globalnie.
Pozycjonowanie sklepów z 1stplace.pl to gwarancja wysokich pozycji w wyszukiwarce Google oraz dotarcie do nowej grupy odbiorców przez internet każdego dnia.
Oprócz pozycjonowania proponujemy także projektowanie i tworzenie stron i sklepów internetowych, działania w mediach społecznościowych, a także kampanie Google Ads. Zapraszamy do współpracy!
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji