Ponad 1500 marek działa w centrach handlowych

Data dodania: 26 lutego 2024
Kategoria:
Hand arrange white letters BRAND

1532 sieci i marki działają w centrach handlowych, które przeanalizowała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).

Zweryfikowano dane z miarodajnej próby obiektów handlowych, których łączna powierzchnia stanowi 15% całości nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce. Z danych Cushman & Wakefield wynika z kolei, że w 2023 r. na polskim rynku zadebiutowało najwięcej marek od 4 lat.

Liczba 1532 marek w analizowanych przez Polską Radę Centrów Handlowych obiektach wskazuje na dojrzałość i dobrą kondycję branży. Do najważniejszych branż obecnych w centrach handlowych należą: moda i akcesoria, do tej grupy zalicza się 35% marek, gastronomia z 20% udziałem oraz towary specjalistyczne, w tym księgarnie czy sieci z biżuterią i zegarkami, stanowiące 12% obecnych w galeriach marek. Te dane oraz rosnąca dynamika debiutów kolejnych podmiotów, potwierdzają efektywność centrów handlowych jako kluczowego kanału sprzedaży w Polsce - mówi Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Udział marek w najważniejszych branżach obecnych w analizowanych centrach handlowych:

  • moda i akcesoria: 35%,
  • gastronomia: 20%,
  • towary specjalistyczne (księgarnie, biżuteria i zegarki, inne): 12%,
  • zdrowie i uroda: 11%,
  • usługi: 8%.

Z danych PRCH wynika, że w ciągu ostatnich 10 lat w strukturze branż obecnych w polskich centrach handlowych kluczowa pozostała rola branży modowej (wzrost o 2%), podwoił się udział gastronomii, a o połowę zmniejszył się udział marek z branży usług.

W 2023 r. na polskim rynku zadebiutowało najwięcej marek od 4 lat - wynika z danych Cushman & Wakefield. Łącznie, jak podaje Colliers, było to 30 nowych sieci handlowych z różnych branż, m.in. Woolworth, Popeyes, Helly Hansen, Hugo, JOTT czy Lush. Eksperci Cushman & Wakefield prognozują, że kolejni inwestorzy handlowi są zainteresowani wejściem na polski rynek, szczególnie dotyczy to sieci wywodzących się z Ukrainy, które w 2023 roku odpowiadały za 30% debiutów.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design