Omni-commerce – jak kupują polscy konsumenci?

Data dodania: 30 listopada 2022
Kategoria:

Raport Izby Gospodarki Elektronicznej "Omni-commerce. Kupuję wygodnie" bada, jak konsument dokonuje zakupów w obecnych czasach.

Ważnym trendem jest zmniejszenie się roli przyzwyczajenia do danego miejsca zakupów w sklepach stacjonarnych. Tymczasem w zakupach internetowych kluczowe stają się zaufanie do sklepu oraz warunki zwrotów i reklamacji.

Zachowania kupujących online

Podczas zakupów online, zarówno na urządzeniach stacjonarnych jak i mobilnych, konsumenci mniej uwagi poświęcają promocjom i cenom. Może to wynikać z nadmiaru ofert oraz większego znaczenia opinii o produkcie. Co czwarta osoba szukała informacji o produkcie przed zakupem, a kobiety i mężczyźni równie często dokonywali płatności online. Różnice widać w zachowaniu – kobiety częściej sprawdzają status zamówienia i szukają recenzji, podczas gdy mężczyźni porównują oferty.

Niska cena nie jest już kluczowym kryterium wyboru sklepu. Ważniejsze są zaufanie do sklepu i jego asortyment. Zaufanie do zagranicznych marek jest głównym motywem zakupów online za granicą, a niskie ceny i koszty dostawy również odgrywają rolę.

Zakupy Cross-Border

Polacy kupują online za granicą głównie ze względu na zaufanie do zagranicznych marek, niższe ceny i niskie koszty dostawy. Bezproblemowe zwroty i wysokiej jakości obsługa posprzedażowa również przyciągają konsumentów do zakupów cross-border.

Niezależnie od miejsca zakupów, konsumenci rzadziej porównują oferty, częściej podejmując szybkie decyzje zakupowe na podstawie reklam lub opinii. Jest to istotne przy planowaniu strategii marketingowych sklepów.

Wypowiedź Justyny Andreas, Dyrektor Zarządzającej Packeta Poland, podkreśla znaczenie zmian w zachowaniach zakupowych konsumentów.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design