Ostatnie analizy konsumpcyjne, wykonane dla Cushman & Wakefield przez Inquiry, potwierdziły, że konsumenci nie zamierzają zaniechać zakupów w sklepach fizycznych. Około 75% uczestników badań zapowiada, że w przyszłości planują głównie robić zakupy w punktach sprzedaży tradycyjnych lub równo dzielić je między sklepy stacjonarne a internetowe.
Delikatny pozytywizm w sektorze powierzchni sklepowych w Polsce potwierdzają nie tylko statystyki dotyczące liczby odwiedzin w centrach handlowych i parkach, gdzie w ostatnim tygodniu maja 2021 r. odnotowano średnio o 17% więcej klientów niż w poprzednim roku i tylko o 13% mniej niż w 2019, przed pandemią. Optymizm budzą również początkowe informacje o obrotach w maju, pochodzące zarówno od wynajmujących, jak i właścicieli obiektów handlowych.
Chociaż dane GUS o sprzedaży za maj 2021 r. nie są jeszcze dostępne, analitycy zgadzają się, że ze względu na łagodzenie restrykcji, ten miesiąc przyniesie wzrost sprzedaży, dodatkowo wspomagany oszczędnościami gospodarstw domowych – mówi Małgorzata Dziubińska, Associate Director, Cushman & Wakefield.
Niedawne badanie konsumenckie przeprowadzone dla Cushman & Wakefield przez Inquiry na przełomie kwietnia i maja 2021 r. (N=1008) dowodzi, że klienci nie chcą rezygnować z zakupów tradycyjnych. Ponad 30% respondentów deklaruje, że zamierza w przyszłości przeważnie lub wyłącznie korzystać ze sklepów stacjonarnych, a 44% planuje równomiernie dzielić zakupy między e-handel a punkty sprzedaży fizyczne. Tylko 23% ankietowanych wyraża zamiar dokonywania większości lub wszystkich zakupów online.
Szybki powrót konsumentów do centrów handlowych po ustąpieniu pandemii wzbudza duży optymizm, jednak nie zwalnia to uczestników rynku od poszukiwania nowych rozwiązań i analizowania danych w celu dostosowania się do zmian i zwiększenia satysfakcji klientów, co wydaje się kluczowe dla sukcesu – mówi Małgorzata Dziubińska, Associate Director, Cushman & Wakefield.
Przeprowadzone badania na zlecenie Cushman & Wakefield są świadectwem, że handel w sklepach tradycyjnych będzie nadal się rozwijać. Odpowiedź na pytanie o jego przyszłość jest zatem afirmatywna. Wciąż jednak niejasne pozostaje, w jakim kierunku handel ten będzie ewoluował. Obecnie jest jeszcze za wcześnie, aby stwierdzić, jakie trendy będą kształtować rynek handlowy. Dane dotyczące odwiedzin, konwersji, obrotów – to wskaźniki, które obecnie pokazują, że Klienci tęsknili za możliwością zakupów w centrach handlowych – mówi Beata Kokeli, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield.
Dołącz do newslettera
Pozostałe artykuły - Aktualności
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji