Koncept dla małych i dużych miast

Data dodania: 9 grudnia 2021
Kategoria:

Do roku 2024 przewiduje się wzrost wartości sektora kosmetyków naturalnych o około jedną piątą. Wobec tego, zainteresowanie prowadzeniem działalności w tym obszarze nieustannie wzrasta. Sieć Mydlarnia u Franciszka, mimo trudności związanych z pandemią, kontynuuje otwieranie nowych sklepów.

– Stale pracujemy nad ulepszaniem formuł naszych kosmetyków, poszukujemy ekologicznych alternatyw, eliminujemy opakowania z tworzyw sztucznych na rzecz tych z recyklingu. Naszym celem jest także kreowanie marki Lorient jako nowoczesnej i skutecznej, należącej do segmentu premium. Dążymy do umocnienia naszej marki, poszerzania obecnych kanałów dystrybucji oraz rozbudowy sieci franczyzowej. To nasze główne cele na najbliższe lata – wypowiada się Beata Kantor, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej w Lorient. – Rynek kosmetyczny, zgodnie z licznymi raportami i prognozami, jest jednym z najbardziej obiecujących i dynamicznie rozwijających się segmentów przemysłu lekkiego w Polsce. Sektor kosmetyków naturalnych notuje ciągły rozwój i do 2024 roku spodziewany jest wzrost jego wartości o 19 procent. Wzrost ten wspiera zmiana pokoleniowa, media społecznościowe oraz e-commerce – dodaje.

W bieżącym roku Mydlarnia u Franciszka wprowadziła nowe linie produktów, w tym masła do ciała i świece do masażu na bazie cennych olejów, poszerzyła swoją ofertę olejów do pielęgnacji skóry, a także uruchomiła manufakturę w Mstowie, gdzie obecnie wytwarza wszystkie flagowe produkty, w tym mydła glicerynowe, balsamy z masłem shea oraz kosmetyki do kąpieli.

Ekspansja Mydlarni u Franciszka

Na mapie Polski regularnie pojawiają się nowe lokalizacje Mydlarni. W listopadzie sieć powiększyła się o sklep w Toruniu, a w pierwszym kwartale 2022 roku planowane jest otwarcie kolejnej placówki w jednej z największych galerii handlowych na Śląsku. Sieć poszukuje lokalizacji pod nowe salony we współpracy z kilkoma kolejnymi franczyzobiorcami.

Koncept Mydlarni u Franciszka sprawdza się najlepiej w miastach z populacją powyżej 15 tys. mieszkańców, choć zdarzają się przypadki otwierania sklepów w mniejszych miejscowościach. Franczyzobiorca powinien dysponować przestrzenią handlową o wielkości ok. 20-30 mkw. w centrum handlowym lub na głównej ulicy handlowej miasta. Całkowity koszt inwestycji wynosi około 50 tys. zł netto, a jednorazowa opłata za dołączenie do sieci to 1 zł netto. Miesięczne koszty franczyzobiorcy to 200 zł na działania marketingowe oraz 35 zł za korzystanie z systemu b2b. Szacowany czas na zwrot z inwestycji wynosi sześć miesięcy.

– Od tego roku wprowadziliśmy nowy projekt, który umożliwia obniżenie początkowego kapitału potrzebnego do startu. Nowi franczyzobiorcy, po pozytywnej weryfikacji przez franczyzodawcę, mogą uzyskać kredyt kupiecki na 100% wartości pierwszego zatowarowania, czyli 29 tys. zł – informuje Beata Kantor. Jak tłumaczy, w obliczu obecnej sytuacji rynkowej, w czasach pandemii, nie każdy przedsiębiorca jest w stanie od razu opłacić produkty, nie narażając przy tym płynności finansowej swojej firmy.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design