Sieć sklepów oferująca dekoracje, balony, gadżety imprezowe ma już ponad 100 placówek stacjonarnych. Wszystkie bardzo dobrze radzą sobie na rynku.
– Jest to trudny rok pod względem terminowości dostaw z Azji i Wielkiej Brytanii oraz wahań cenowych, ale jednocześnie rekordowy pod względem obrotów. Dekoracje balonowe i akcesoria party są teraz "must have" imprezy – mówi Agnieszka Falińska, specjalista ds. rozwoju sieci Godan. – Popyt na asortyment oferowany w naszych sklepach Godan Balony i Dekoracje cały czas wykazuje przyrosty. Śledząc trendy, widzimy, że od kilku lat sprzedaż asortymentu party i dekoracji balonowych wzrasta. Na Zachodzie sklepy z balonami są wszechobecne. W naszym kraju jest jeszcze bardzo dużo lokalizacji, w których planujemy otwarcia – dodaje.
Rok 2021 był rekordowy w historii Godan pod względem liczby nowych otwarć sklepów. Sieć zakończy go z liczbą 105 placówek. Tylko w stolicy działa ich 15, obecnie jednak sieć skupia się na miastach, w których jeszcze nie ma sklepów.
Od swoich franczyzobiorców Godan oczekuje jednej podstawowej cechy – zaangażowania. Oferta placówek to sprzedaż połączona z usługami, zatem osoby mające kontakt z klientem muszą posiadać wiedzę na temat balonów i tworzenia dekoracji. Franczyzobiorcy mogą oczywiście liczyć na szkolenia ze strony centrali sieci.
– Inwestycja w lokal zależy od jego stanu, a także od tego, czy kontrahent już posiada meble, ladę i inne elementy wyposażenia, które można wykorzystać w naszym sklepie – wyjaśnia Agnieszka Falińska. Warto podkreślić, że takie podejście to w przypadku współpracy franczyzowej rzadkość. Większość sieci wymaga wyposażenia lokalu w konkretne meble, takie same dla całej sieci.
– Jeżeli osoba przystępująca do franczyzy zaczyna dopiero przygodę z biznesem i nie ma żadnych elementów wyposażenia, które można wykorzystać, musi się liczyć z inwestycją w wyposażenie lokalu. Szacunkowy koszt zaczyna się od około 10 000 zł. Dodatkowo trzeba zatowarować lokal – minimalny budżet na ten cel to 15 000 zł – dodaje Agnieszka Falińska. Optymalna wielkość lokalu na sklep zależy od wielkości miasta, przy czym minimalna powierzchni to 30 mkw.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji