Franczyza osiedlowa w nowym wcieleniu

Data dodania: 26 czerwca 2015
Kategoria:

Przedsiębiorcy prowadzący działalność handlową muszą stawiać czoła coraz większej konkurencji w segmencie małych sklepów. Zachowania Polaków ulegają zmianom, coraz częściej chcemy robić codzienne zakupy w pobliżu domu. Odpowiedzią na oczekiwania klientów i kłopoty właścicieli małych sklepów osiedlowych jest oferta franczyzowa.

Zgodnie z wynikami raportu firmy KPMG, rozwój nowoczesnego handlu spowodował znaczne osłabienie segmentu niezależnych detalistów. Od 2005 roku liczba tradycyjnych sklepów ogólnospożywczych i specjalistycznych zmalała ze 158 tys. do 102 tys. Prywatnym właścicielom sklepów jest coraz trudniej konkurować z placówkami sieciowymi, które mogą zaoferować większy i bardziej zróżnicowany asortyment produktów, ale przede wszystkim niższą cenę.

Jednak sama idea małego sklepu osiedlowego, czy miejskiego, nie odchodzi do lamusa. Polacy dostrzegają zalety sklepów w innowacyjnym formacie convenience, gdzie zakupy można zrobić blisko, wygodnie i w rozsądnej cenie. Miejsce niezależnych detalistów zajmują, oprócz sklepów wielko- i średnio powierzchniowych, także sklepy franczyzowe, convenience i małe supermarkety, których liczba od 2005 roku wzrosła trzykrotnie. Wiele wskaźników pokazuje, że w najbliższych latach format sklepu typu convenience będzie miał największą dynamikę wzrostu w sektorze handlu detalicznego.

Receptę na problemy niezależnych detalistów przedstawił ekspert Carrefour Polska Marek Lipka, dyrektor ds. franczyzy i sklepów convenience w ramach ogólnopolskiego cyklu paneli dyskusyjnych pod hasłem „Jak poprawić wyniki sklepów osiedlowych”.

Zgodnie z raportem firmy KPMG, wśród kluczowych trendów konsumenckich wpływających na sieci detaliczne, jako główny wskazany jest nacisk na wygodę, szybkość i łatwość zakupów.

Format sklepu typu convenience doskonale wpisuje się w oczekiwania mieszkańców miast, którzy narzekając na brak czasu, szukają wygodnych sklepów na swoim osiedlu lub w centrum miasta, żeby szybko kupić podstawowe produkty, gotowe danie na kolację, czy po prostu wypełnić kupon gier liczbowych.

Franczyzowe sklepy Carrefour Express oferują innowacyjną ofertę produktów spożywczych i usług towarzyszących, są to np.: gotowe zupy, dania „food to go” (jedzenie na wynos), żywność bio, produkty bezglutenowe, a także akceptacja płatności kartami, doładowanie telefonu, usługa cashback, czy możliwość realizacji zakładów w systemie gier liczbowych.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design