Feel the Chill: Rozwój sieci w toku

Data dodania: 8 kwietnia 2013
Kategoria:
feel-the-chill

Spółka Feel the Chill, rozwijająca sieć punktów z mrożonymi jogurtami, planuje uruchomić kilka franczyzowych i własnych punktów w galeriach handlowych i przy ulicach miast. 

Obecnie działa 11 punktów Feel the Chill m.in.: w warszawskich  Złotych Tarasach , w CH Targówek, w CH Sadyba Best Mall, w radomskiej Galerii Słonecznej, we wrocławskim Pasażu Grunwaldzkim, w Galerii Kazimierz w Krakowie, i w łódzkiej Manufakturze. Firma negocjuje umowy z galeriami handlowymi i franczyzobiorcami gotowymi do otwarcia własnego punktu z mrożonymi jogurtami. W najbliższym czasie ruszą dwa punkty mobilne w Zakopanem, a także stoisko w Sopocie i w Międzyzdrojach. W dalszych planach jest otwarcie lokali w Toruniu i Białymstoku.

Sieć rozwija się poprzez franczyzę. Minimalna powierzchnia punktu to ok. 15 - 20 mkw. (w przypadku wyspy). Koszt realizacji projektu waha się od 70 do 160 tys. zł netto (w zależności od ilości maszyn i konceptu sprzedaży oraz wielkości powierzchni handlowej).

Feel The Chill to pierwsze w Polsce samoobsługowe „yogurt bary”. Poza mrożonymi jogurtami w ofercie znajdują się też świeże soki, lemoniady, smoothie, shake’i i kawa. Firma działa od kwietnia.2011 roku, kiedy otworzyła pierwszy lokal w Galerii Słonecznej w Radomiu. W roku 2012 sieć Feel The Chill powiększyła się o 8 placówek.

Mrożone jogurty we franczyzie

Na rynku funkcjonują też inne koncepty franczyzowe oferujące klientom mrożone jogurty. Warto wymienić chociażby Yogen Früz, który jest światowym liderem w sprzedaży mrożonych jogurtów i posiada ponad 1,2 tys. placówek w 25 krajach na całym świecie. Yogen Früz oferuje swoim franczyzobiorcom kilka wariantów stoisk. Dzięki czemu punkt z mrożonymi jogurtami można otworzyć już za kwotę 50 tys. zł na powierzchni 5m².

Poza Yogen Früz i Feel The Chill na polskim rynkiem działają też Loveyo i Redberry. Uruchomienie stoiska Redberry to dla potencjalnego franczyzobiorcy wydatek rzędu 150 – 200 tys. zł. Miesięczna opłata bieżąca to około 6 proc. od osiąganego obrotu. Spółka stawia na współpracę z partnerami gotowymi otworzyć lokal w mieście powyżej 100 tys. mieszkańców – najlepiej w dużym centrum handlowym.

Uruchomienie konceptu Loveyo w formie wyspy to koszt ok. 150-250 tys. zł. Otwarcie  lokalu wiąże się z wydatkiem rzędu 250-350 tys. zł w zależności od powierzchni. Opłata licencyjna wynosi 20 tys. zł. i obejmuje pomoc w pozyskaniu odpowiedniej lokalizacji, projekt koncepcyjny wyspy/lokalu, szkolenie franczyzobiorcy z zakresu prowadzenia działalności, pomoc w rekrutacji personelu, szkolenie personelu z zakresu obsługi klienta oraz obsługi stanowiska pracy. Opłata miesięczna wynosi 5 proc. od obrotu miesięcznego.

Wszystkie koncepty franczyzowe oferujące klientom mrożone jogurty, w 2012 roku rozwinęły swoje sieci. Głównie za sprawą franczyzobiorców, ale to i tak spory sukces, zważywszy na to, że mrożony jogurt to nowy i słabo znany produkt na polskim rynku, zaś otwarcie punktu z taką ofertą wiąże się z niebagatelną inwestycją.

Adam Gieras

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design