Pierwsza placówka według nowego konceptu ruszyła w Krakowie. W najbliższym czasie Big Star odświeży wizerunek części sklepów franczyzowych. Będzie też otwierał nowe placówki.
Nowy koncept nosi nazwę Authentic. – Punktem wyjścia do prac nad nowym wystrojem było z jednej strony odwołanie do genezy jeansu, jego początków, kiedy człowiek, narzędzia, praca i strój były ze sobą mocno powiązane. Surowy, prosty w formie, oszczędny w zdobieniach, wytrzymały jeans wykorzystywany był przede wszystkim jako odzież robocza. Z drugiej strony wartości, z jakimi kojarzony jest od lat denimowy produkt marki Big Star: autentyczny, prawdziwy, klasyczny w kroju, nowoczesny i oryginalny w wykończeniach, a przez to ponadczasowy. Dzięki temu trafia w potrzeby różnych wiekiem, stylem życia czy gustem odbiorców – wyjaśniają przedstawiciele firmy.
Pierwszy sklep otwarty według konceptu Authentic ruszył 17 sierpnia w Galerii Krakowskiej. Wkrótce metamorfozę przejdą kolejne placówki.
Całość aranżacji utrzymana jest w minimalistycznym klimacie loftu, manufaktury czy warsztatu. Przewaga surowych materiałów, tj. beton z wzorem odciśniętego szalunku z desek czy monochromatyczna stal, przełamanych naturalnym drewnem i czarnym ceglanym murem podkreśla podstawowe atrybuty jeansu w jego pierwotnej formie: prostotę, autentyczność, trwałość i uniwersalność. Naturalne odcienie wzbogacono akcentami kolorystycznymi – ciemnym błękitem oraz intensywnym pomarańczowo-czerwonym, nawiązującymi zarówno do kolorów używanych w przemyśle, jak i do barw marki Big Star.
Niebagatelne znaczenie przy projektowaniu poszczególnych elementów miało odwołanie do procesu, jaki związany jest z produkcją spodni, fabryki, miejsca pochodzenia materiału i jego przeznaczenia i transportu pomiędzy nimi. Inspiracją stały się miejsca załadunku, miasta portowe jak np. Amsterdam. Ściana witryny i zabudowa za kasą przypominają kontenery morskie. Ciężkie, suwane drzwi wykonane z drewna ze stalowymi okuciami nawiązują do wrót hali produkcyjnej – są nie tylko zamknięciem wejścia, po otwarciu tworzą ścianę ekspozycyjną w jednej z witryn. Szafy na jeans zbudowane są z rur z wielkimi zaworami i ciśnieniomierzami niczym fragment rurociągu. Mebel kasowy inspirowany jest warsztatem roboczym, a przymierzalnie zmontowane z szafek BHP nawiązują do stoczniowych szatni.
Przestrzeń została podzielona na strefę damską i męską poprzez zróżnicowanie sposobu wykończenia ścian. Zastosowanie kilku typów zabudowy przyściennej pozwoliło wyodrębnić i wyeksponować poszczególne grupy asortymentowe.
Jak informują przedstawiciele sieci, opracowanie nowego konceptu sklepu jest m.in. związane z ekspansją marki Big Star w Polsce i za granicą. Obecnie ma ona ok. 200 sklepów, w tym 15 własnych. Franczyzobiorcy chętnie decydują się na współpracę z nią, posiada ona bowiem szereg atutów, takich jak bardzo znana marka, dobrej jakości, dostępne cenowo dla szerokiej grupy klientów produkty, a do tego oferuje elastyczne zasady współpracy. Istnieje możliwość otwarcia sklepu Big Star na zasadzie pełnej franczyzy – w tym przypadku franczyzobiorca finansuje adaptację, wyposażenie sklepu, a także zakup towaru. W zależności od wielkości punktu wiąże się to z wydatkiem od 100 tys. zł do 330 tys. zł netto. W ramach współpracy możliwe jest także poprowadzenie sklepu agencyjnego, co związane jest z wpłaceniem kaucji (50 tys. zł) i inwestycją w wyposażenie. Firma ma także ofertę dla właścicieli placówek multibrandowych.
W drugim półroczu 2011 roku Big Star chce uruchomić 8 nowych sklepów w naszym kraju, plan na przyszły rok zakłada 11 otwarć. W związku z tym firma poszukuje kolejnych partnerów do współpracy w systemie franczyzowym.
JCB
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji