Właściciel marki odzieżowej QUIOSQUE walczy o prawa franczyzobiorców

Autor: Redakcja
Data dodania: 19 stycznia 2021
Kategoria:
Foto: Grzegorz Tokarczyk, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju

QUIOSQUE to sieć sprzedaży licząca 180 salonów w całym kraju. Większość z nich jest zlokalizowana w centrach handlowych. Połowa sieci oparta jest o system franczyzowy. Od 28 grudnia 2020 roku sklepy QUIOSQUE – znajdujące się w galeriach handlowych - pozostają zamknięte.

Właścicielami wielu nieczynnych butików są partnerzy biznesowi QUIOSQUE. Mimo tak dramatycznej sytuacji, nie mogą liczyć na pomoc ze strony państwa.Wsparcie rządu - w postaci tarczy 6.0 - nie obejmuje kodów PKD wielu zamkniętych placówek.

Już po raz trzeci – od marca ubiegłego roku - większość sklepów w centrach handlowych nie może działać. Są wśród nich salony z odzieżą. Niesie to katastrofalne skutki dla przedsiębiorców pozbawionych możliwości prowadzenia działalności gospodarczej. Dla wielu z nich oznacza to zachwianie płynności finansowej, a nawet widmo bankructwa.

Konieczna jest pomoc ze strony państwa, aby zarówno ratować polskich przedsiębiorców, jak i chronić pracowników i ich rodziny. Jednak wsparcie mogą otrzymać tylko wybrane firmy z kodami PKD określonymi w ustawie. Lista tych kodów nie jest tożsama z rozporządzeniem zakazującym działalności w centrach handlowych.  Dla przykładu  sklepy franczyzowe  marki QUIOSQUE, w większości mają PKD związane z prowadzeniem pośrednictwa handlowego, które nie zostało uwzględnione w tarczy 6.0, pomimo tego, że franczyzobiorcy QUIOSQUE - jak wszyscy inni - muszą płacić chociażby czynsze galeriom handlowym i wynagrodzenia swoim pracownikom.

Wielu spośród naszych partnerów pokrzywdzonych przez kolejne obostrzenia i trzeci lockdown nie jest objętych pomocą rządową. Aż 30 % franczyzobiorców QUIOSQUE nie otrzyma żadnego wsparcia, mimo tego, iż dwa razy wnioskowaliśmy o pomoc dosyłając kody PKD i pisma do rządu. – mówi Grzegorz Tokarczyk, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju.

QUIOSQUE jest członkiem Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług, który – w czasie prac nad tarczą 6.0 - przygotował wykaz kodów PKD firm dotkniętych lockdownem w galeriach handlowych. W ustawie uwzględniono tylko wybrane. Senat uzupełnił listę kodów o te pominięte, ale w Sejmie została ona znów skrócona. QUIOSQUE – solidaryzuje się i wspiera postulaty Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług – i zapowiada, że będzie walczyć do końca o wsparcie dla polskich przedsiębiorców. 

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: 1 500 - 2 500 zł netto /m²
  • Opłata wstępna: od 19 500 zł – opłata wstępna jest przeznaczona na aranżację salonu
  • Opłata bieżąca: brak
  • Opłata marketingowa: brak

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram