Telepizza zmieniła właściciela i zapowiada dalszy rozwój

Autor: MK
Data dodania: 5 lipca 2022
Kategoria:

Telepizza to jedna z najlepiej rozpoznawalnych sieci pizzerii w Polsce. Została przejęta przez dwóch Polaków, menadżerów z wieloletnim doświadczeniem w rozwoju Subwaya.

Sieć zapowiada ekspansję marki na krajowym rynku. Już uruchomiła 2 nowe lokale, w Sopocie i Bolesławcu, a 3 kolejne punkty są w trakcie przygotowań do otwarcia. Będą to dwie pizzerie w Gdańsku i jedna w Warszawie. Do końca roku może się pojawić jeszcze kolejnych 5 lokalizacji.

Spółka Telepizza Poland zmieniła nazwę na T-pizza Sp z o.o. ale dalej korzysta z formatu franczyzowego i znaku towarowego Telepizzy. Rok twardej, operacyjnej i finansowej restrukturyzacji Telepizzy przynosi rezultaty i perspektywę dynamicznego rozwoju.

Jak wynika z publikacji Pulsu Biznesu z ubiegłego tygodnia, któremu właściciele T-pizzy udzielili obszernych wypowiedzi na temat swojego biznesu, dopuszczali oni redukcję sieci nawet przez likwidację 15 restauracji. Skończyło się na kilku. Ograniczono zatrudnienie
z kilkuset do kilkudziesięciu osób oraz zredukowano koszty dzięki outsourcingowi.

Tegoroczne wyniki pozwalają nam przypuszczać, że od 2022 roku obroty będą już tylko rosły - w przypadku rozwoju organicznego realnie o kilkanaście procent - informuje na łamach PB, Daniel Piekarski - współudziałowiec i członek zarządu T-pizza Sp. z o.o.

Dwa nowo otwarte, oraz kolejne planowane lokale Telepizzy, to właśnie, jak twierdzi Michał Igor Piasecki - prezes zarządu T-pizza oraz zarządzający marką Telepizza w Polsce, przejaw powrotu sieci do "finansowego" zdrowia.

W Sopocie marka działała wcześniej przy Al. Niepodległości. Teraz restauracja jest zlokalizowana w Kamiennym Potoku, przy ul. Zamkowa Góra, w pobliżu Aquaparku oraz w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia na plaże. Dysponuje obszernym, własnym ogródkiem. Możemy więc to nazwać relokacją naszego lokalu. Ale ta relokacja właśnie pozwoliła na optymalizację dotychczasowych kosztów stałych działalności, efektywnie poszerza ofertę dla naszych klientów oraz daje perspektywy znacznego wzrostu obrotów - dzięki nowej lokalizacji ta Telepizza obejmie swoim zasięgiem, w realizacji zamówień on-line, nawet okolice Gdyni Głównej - wyjaśnia Michał Igor Piasecki.

W Bolesławcu Telepizza to całkiem nowy punkt w ścisłym centrum miasta, zlokalizowana w…hotelu Ibis Styles Bolesławiec przy Placu Popiełuszki. Co ciekawe mieści się w obrębie hotelowej restauracji sieci Winestone i oferuje bardziej casualowy projekt gastronomiczny.
Radosław Naskręt, właściciel obiektu chciał w ten sposób stworzyć zróżnicowaną ofertę dla swoich gości i klientów. Każdy z formatów: hotel Ibis Styles, restaurację Winestone i pizzerię Telepizza prowadzi na zasadach franczyzy.

Franczyza pozwala wejść w taki rodzaj biznesu, w którym nie musimy być specjalistą. Oferuje gotowy koncept, który optymalizuje zarządzanie tym biznesem. Sieciowy łańcuch dostaw wpływa też na rentowność poszczególnych przedsięwzięć. Oczywiście ważna w tym przypadku, szczególnie dla bezpośrednich klientów jest siła i rozpoznawalność marki pod którą prowadzona jest działalność oraz gwarancja najwyższych standardów proponowanych usług i produktów – wyjaśnia Radosław Naskręt, biznesmen z Bolesławca

Z naszej strony to pokazuje jak jesteśmy elastyczni w naszych projektach rozwoju sieci Telepizzy. Współdzielenie lokalizacji z innymi podmiotami branży gastronomicznej o niekonkurencyjnej tylko zróżnicowanej ofercie dla klientów, to zresztą wydaje się w bliskiej perspektywie nowy trend rynku, który poturbowany pandemią jest skazany na różne formy konsolidacji - dodaje Michał Igor Piasecki.

Tę elastyczność spółka chce wykorzystać planując otwarcie do końca roku kolejnych pięciu lokali. Zapowiada też nowe, inne niż dotychczas, formaty swoich lokali: T-Ghost i T-Express pod marką Telepizza.

Telepizza w Polsce

Telepizza, dziś już globalna sieć pizzerii, powstała w Madrycie w 1988 roku. W Polsce, pod nazwą Telepizza Poland sp. z o.o., funkcjonuje od 1992 roku. W szczytowym okresie działalności miała u nas ponad 130 lokali i była uznawana za lidera rynku dostaw pizzy na telefon. Przed 4 laty o przejęcie spółki ubiegał się AmRest, do którego w Polsce należą takie marki jak KFC czy Pizza Hut. Do transakcji nie doszło. W ubiegłym roku, w wyniku zmian u hiszpańskich właścicieli i ich koncentracji głównie na rykach południowej Europy oraz w Ameryce Południowej, polskie aktywa sieci zostały przejęte przez Daniela Piekarskiego i Michała Igora Piaseckiego - menadżerów przez lata związanych z Subwayem - największą siecią franczyzową na świecie. W ich ręce trafiła sieć z 57 punktami franczyzowymi i 10 lokali własnymi. Obecnie jest to 66 restauracji Telepizza, w tym jeden lokal własny.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów
Data dodania: 4 sierpnia 2022
Fit Cake robi swoje
Data dodania: 2 sierpnia 2022
BRICOMARCHÉ z nową marką własną
Data dodania: 1 sierpnia 2022
Duże zainteresowanie franczyzą Auto Gamma

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram