Pandora rezygnuje z franczyzy

Data dodania: 16 listopada 2018
Kategoria:
Foto: pixabay.com

W ciągu najbliższych czterech lat Pandora ma zamiar przejąć na własność większość swoich sklepów, które dotychczas były w rękach franczyzobiorców. Zamiast nowych punktów, ma się skupić na renowacji istniejących.

Pandora to duńska marka założona w latach 80., która ma na świecie już 2500 salonów. Dodatkowo biżuterię można kupić w prawie 8 tys. salonów partnerskich. W Polsce marka rozwija się od kilku lat. Jej najpopularniejszym produktem są tzw. charmsy. Chodzi o bransoletki, które można uzupełniać samodzielnie specjalnymi koralikami. Cena każdego z nich to od kilkudziesięciu do kilkuset złotych; można mieć ich jeden lub więcej. Wzorów są setki i co roku firma produkuje kolejne kolekcje, dzięki czemu poszczególne charmsy stają się obiektem kolekcjonerskim i są popularnym prezentem dla właścicielek podstawowych wersji bransoletek.

Teraz firma ma zamiar zrezygnować z franczyzy i przejąć większość punktów rozwijanych dotychczas w ramach tego modelu. Poprzednie lata w Polsce oznaczały szybkie otwarcia; teraz istniejące salony mają być urządzane na nowo, a nowych przestanie przybywać. Dotychczas w Polsce było trzech partnerów franczyzowych prowadzących sklepy Pandora. Nowe zgłoszenia nie będą już przyjmowane, bo marka w całości rezygnuje z modelu franczyzowego. W zeszłym roku już nastąpiło przejęcie 13 sklepów z rąk franczyzobiorców. Problemem miał być dotychczas fakt, że poszczególne salony oferowały różny poziom obsługi, a nawet miały nieco inne wnętrza. Zdarzało się też, że w salonach franczyzowych obsługa reklamacji czy zwrotów odbiegała standardem od tego, co oferują salony własne Pandory. Szkodziło to spójnemu i ekskluzywnemu wizerunkowi marki.

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design