Kiedy rozpocząć współpracę z agencją SEO?

Data dodania: 15 lutego 2022

Obecność w internecie jest kluczowa, by móc odnieść sukces. Dzieje się tak, ponieważ strona internetowa jest pierwszym punktem kontaktu dla nowych i obecnych klientów, kiedy wyszukują informacji w sieci.

Dobrze zoptymalizowana strona www jest więc obowiązkiem dla każdej organizacji, a większość z nich już wie, że optymalizacja powinna być częścią długoterminowej strategii. I właśnie tu pojawia się pytanie, czy w tym celu zatrudnić agencję SEO? Kiedy wybór partnera będzie najlepszym posunięciem dla Twojej firmy? Czytaj dalej, aby poznać kilka wskazówek.

Czym jest agencja SEO?

Aby mieć pełną jasność, w czym może pomóc Ci agencja SEO, sprawdźmy jej definicję. A więc firma SEO to ta, która współpracuje ze swoimi klientami, aby zwiększyć widoczność stron internetowych w wyszukiwarkach. Poprawa widoczności obejmuje wiele zadań, w tym badanie słów kluczowych, budowanie linków, tworzenie treści, jak i doradztwo. Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania oznaczają większy ruch przychodzący do witryny, a ostatecznie więcej potencjalnych klientów.

5 znaków, że czas zatrudnić eksperta SEO

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego potrzebujesz SEO, to dlatego, że ruch z organicznych wyników wyszukiwania ma kluczowe znaczenie dla rozwoju firmy. Kiedy inwestujesz w agencję SEO, angażujesz ją, aby zrewolucjonizowała dotychczasowe działania i zapewniła Ci wszystko, czego oczekujesz. Ale czy na pewno jej potrzebujesz? Kiedy powinieneś zacząć szukać specjalistów?

Gdy wszystko jest w porządku…poza SEO

Pierwszy powód wydaje się być oczywisty. Masz firmę, wiesz jak dopasować produkt do rynku, ale niestety klienta dalej nie ma. Jeśli Twoje słowa kluczowe nie przynoszą wyników, oznacza to, że Twoja wewnętrzna strategia po prostu zawodzi. Zatrudniając agencję SEO z doświadczonymi specjalistami, zyskujesz wszelkie zasoby do tego, aby tworzyli oni niestandardowe strategie SEO, które poprawią wyniki.

Jesteś poza pierwszą stroną wyszukiwarki

Kiedy nie optymalizujesz swojej strony pod kątem SEO, nigdy nie trafisz na pierwszą stronę Google. A jeśli nigdy się tam nie pojawisz, to przyciągnięcie ruchu do witryny będzie bardzo trudne. Inwestowanie pieniędzy w reklamy, choć jest korzystne na krótką metę, nie jest wykonalne w dłuższej perspektywie. Nie ma sensu płacić za ruch, jeśli możesz przyciągnąć go organicznie za darmo, robiąc SEO.

Zostajesz w tyle za konkurencją

Dobra strategia SEO to nie tylko podstawowe zmiany na stronie, ale też analiza konkurencji, identyfikacja ich linków zwrotnych i wiele innych aspektów. Jeśli pozostajesz w tyle za konkurencją, zatrudnienie agencji SEO może pomóc Ci uzyskać nad nimi przewagę.

Niewystarczająca ilość czasu i brak elastyczności

Jeśli jako właściciel firmy, poświęcasz czas na podstawowe pozycjonowanie zamiast delegować to zadanie specjalistom, robisz to źle. Marnujesz swój cenny czas na coś, w czym prawdopodobnie nie jesteś biegły. Podstawowe SEO nie pomoże uzyskać Ci pozycji w wyszukiwarkach, dlatego powinieneś to pozostawić ekspertom, którzy mogą opracować bardziej kompleksowy plan. Pomoże Ci to zaoszczędzić czas, tak bardzo potrzebny, aby skupić się na podstawowych potrzebach biznesowych.

Nie jesteś biegły w optymalizacji

SEO to ciągły postęp. Nie możesz po prostu zoptymalizować jednej strony czy posta i pominąć całej reszty. Co więcej, optymalizacja strony nie wystarczy - musisz angażować się w praktyki SEO również poza nią. Jest to udostępnianie postów w celu przyciągnięcia ruchu do witryny, uzyskiwanie linków zwrotnych czy angażowanie się w publikacje gości. Agencja SEO z pewnością będzie przydatna, gdy te i inne aspekty, po prostu, nie są Twoją bajką.

Dlaczego warto zatrudnić agencję SEO?

Być może zastanawiasz się też, czy rzeczywiście agencja jest dobrym pomysłem, dlatego przedstawimy Ci jeszcze kilka zalet, wynikających ze współpracy.

Dostęp do wiedzy i doświadczenia

Nawet, jeśli Ty i Twoi pracownicy rozumiecie kilka procesów na temat optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, to nie zastąpi to wiedzy doświadczonych firm, dla których ten obszar jest główną działalnością. Większa wiedza i znajomość algorytmów specjalistów sprawi, że agencja podpowie jak najlepiej wykorzystać budżet marketingowy tak, by zapewnić doskonałe wyniki. Doradztwo SEO to bardzo ważny element współpracy z agencją, a w Smartbuzz indywidualnie podchodzimy do każdego klienta, by skutecznie generować wartościowy ruch, właśnie dzięki wiedzy naszego zespołu.

Uzyskasz lepsze wyniki

Piękny projekt strony internetowej nie spełni jej celu w całości, ponieważ jej zadaniem jest generować ruch. Specjalista będzie w stanie ocenić witrynę, zoptymalizować ją i zapewnić odpowiednie działanie. SEO wymaga czasu, a tworzenie świeżych treści, pisanie tytułów czy meta opisów może być długim procesem. Zlecając zadania na zewnątrz, będziesz w stanie zająć się swoimi zadaniami, by udoskonalać własną firmę.

Niezależnie od wielkości i budżetu Twojej firmy, zawsze znajdzie się dla Ciebie odpowiednia agencja SEO, spełniająca Twoje potrzeby. Jak widzisz istnieje wiele powodów, dla których warto to zrobić, a wszystkie korzyści pomogą rozwijać się Twojej firmie.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design