Gładki biznes

Data dodania: 14 sierpnia 2025
Kategoria: ,
Depil Concept

Największą wartością moich salonów są zatrudnieni przeze mnie kosmetolodzy, którzy codziennie dbają o dobro naszych klientów – mówi Izabela Pyrtak, która prowadzi dwa salony pod marką DepilConcept.

Długo szukała Pani pomysłu na swój biznes?
Przed współpracą prowadziłam już swój własny biznes w branży edukacyjnej. Od dłuższego czasu myślałam o dalszym moim rozwoju - chciałam się przebranżowić i szukałam atrakcyjnego rozwiązania, gdzie będę mogła zacząć zarabiać już od pierwszego miesiąca po otwarciu franczyzy. Mój wybór padł na branżę beauty i największą w Polsce sieć trwałej depilacji DepilConcept Polska, ponieważ jest moim zdaniem bardzo dynamicznie rozwijająca się oraz prężnie się rozwija w Polsce.

Dlaczego wybór padł na sieć DepilConcept?
Jest to największa sieć trwałej depilacji w Polsce, z 12 letnim doświadczeniem na rynku. Jako przedsiębiorca, raczkujący w nowej dziedzinie, uznałam, że jak zaczynać to tylko z najlepszymi. Dodatkom czynnikiem wyboru była moja przyjaciółka, która od lat z powodzeniem prowadzi swój gładki biznes - salon DepilConcept w Pruszkowie.

Miała Pani jakieś doświadczenie w branży beauty?

Nie miałam wcześniejszego doświadczenia jako przedsiębiorca w branży beauty. Mój wcześniejszy biznes działa w branży edukacyjnej. Tylko jedynie jako klientka korzystałam z zabiegów kosmetycznych typu np. manicure, zabiegi na twarz i ciało.

Co daje Pani działalność pod rozpoznawalną marką?
Działanie pod szyldem DepilConcept daje mi poczucie bezpieczeństwa, ale
także prestiż i wymagane wysokie standardy obsługi. Przede wszystkim klienci kojarzą
już sieć i logo. Marka DepilConcept ma salony już w całym kraju. Podczas otwarcia i działania salonu centrala zapewnia kompleksowe wsparcie oraz oferuje całe know-how, czyli wypracowane i sprawdzone od wielu lat standardy obsługi klienta, sprzedaży i zarządzania salonem. Przy wdrożeniu wszystkich zaleceń marki, rentowność salonu jest możliwa już od pierwszego miesiąca działalności.

Jak długo prowadzi Pani swój salon?
Obecnie prowadzę trzy salony DepilConcept - salon w Opolu od grudnia 2022 a salony w Legnicy i Kaliszu od 2023 roku.

Jaki był koszt przystąpienia do sieci?
Koszt przystąpienia do sieci jest jednorazową opłatą licencyjną franczyzobiorcy w
kwocie 50 tys. zł netto. Dodatkowe koszty, takie jak: dostosowania lokalu do
standardów sieci, rekrutacji oraz szkolenia pracowników, wyposażenie salonu itp. dały
łącznie wynik 200 tys. zł. netto. Jest to mój całkowity koszt uruchomienia jednego
salonu.

Ile miesięcznie można zarobić na takich usługach?
Możliwości zarabiania w salonie DepilConcept są tak naprawdę nieograniczone. Najbardziej liczy się zaangażowanie właściciela w prowadzenie salonu i równie zaangażowany, zgrany zespół pracowników dążący we wspólnym kierunku. Oczywiście zysk właściciela zależy też od wysokości kosztów stałych salonu (wynajem lokalu, ilość zatrudnianych osób, koszty mediów) i kosztów inwestycji. Moje oba salony były rentowne od pierwszego miesiąca
działalności. Aktualnie obroty są na poziomie ok. 70 tys. zł z jednego salonu i z miesiąca na miesiąc są wyższe.

Czy w branży beauty zarobki są stałe czy raczej dominuje sezonowość?
Prowadzę salony od pół roku i uważam, że zarobki są stałe, bez sezonowości. Nasze zabiegi trwałej depilacji można wykonywać przez cały rok – co zdecydowanie wpływa na wysoką sprzedaż usług oraz zainteresowanie klientów.

Które usługi są najpopularniejsze?
Zdecydowanie zabiegi trwałej depilacji pach, nóg i okolic bikini. Żyjemy w czasach, gdzie wielu ludzi ceni sobie wygodę i komfort. Nasze usługi zgodnie z misją DepilConcept pomagają w podnoszeniu standardów i komfortu życia naszych klientów. Oszczędzamy czas na zbędne zabiegi depilacji tradycyjnymi metodami (zwłaszcza latem) zapewniając sobie przy okazji większą elastyczność. Oprócz usług depilacji oferujemy również usługi fotoodmładzania, zamykania naczynek, leczenia trądziku i usuwania przebarwień czy też depilacji woskiem. W salonach dostępne są również naturalne kosmetyki marki własnej ConceptPlus.

A czy takie usługi można wykonywać cały rok?
Tak, zabiegi można wykonywać przez cały rok. Gładki biznes to brak sezonowości.

Czy wąska specjalizacja nie przeszkadza?
Absolutnie nie. Uważam, że wąska specjalizacja jest ogromną zaletą salon i zatrudnionych w salonie kosmetologów. Dzięki wąskiej specjalizacji dbamy o naszych klientów, ich efekty i bezpieczeństwo. Przeprowadzamy klientów przez cały proces fototerapii czy fotodepilacji i pomagamy im osiągnąć jak najlepsze z możliwych do uzyskania efektów. A dzięki wysokiej jakości szkoleń wstępnych oraz cyklicznych organizowanych przez franczyzodawcę nasi kosmetolodzy są wysoko wykwalifikowanymi specjalistami w danej dziedzinie - dzięki temu m.in.: mamy pozycję lidera na rynku w Polsce, jakość zabiegów i wysokie standardy obsługi to nasza podstawa.

Ile osób Pani zatrudnia?
Aktualnie zatrudniam obecnie 9 osób. Po 2 kosmetologów i 1 menedżera w każdym z moich salonów.

Nie ma Pani problemu z rotacją pracowników?
Nie, ale zdaje sobie sprawę, że rotacja personelu to nieodłączny element prowadzenia jakiegokolwiek biznesu, który zatrudnia młode osoby. Dodatkowo prowadzę dość złożony 3 etapowy proces rekrutacji, który pomaga mi lepiej poznać daną osobę przed jej zatrudnieniem.

Czy to jest konkurencyjny rynek?
Tak, firm oferujących zabiegi trwałej redukcji owłosienia jest na rynku wiele. Jednak DepilConcept jest jedną z pierwszych firm, które pojawiły się na rynku więc ma dużą przewagę i silną pozycję w stosunku do innych firm. Sieć cały czas kładzie nacisk na szkolenia, wymianę doświadczeń biznesowych, rozwój i nie spoczywa na laurach, także, jako przedsiębiorca czuje się bezpiecznie, stabilnie oraz wiem, że ma profesjonalne wsparcie największej w Polsce sieci trwałej depilacji.

Jak sobie Pani radzi ze swoją konkurencją?
Nie muszę sobie jakoś szczególnie radzić z konkurencją i nie narzekam na brak klientów. Uważam, że miejsca na rynku na tego typu usługi jest jeszcze sporo, a każdy klient wybierze to, co dla niego jest najlepsze. Istotne znaczenie mają wysokie standardy obsługi, ciągły rozwój salonu, pracowników oraz skuteczne know-how marki DepilConcept.

Jak Pani myśli, co jest największą wartością Pani salonu dla klientów?
Największą wartością moich salonów są zatrudnieni przeze mnie kosmetolodzy, którzy codziennie dbają o dobro naszych klientów zgodnie z wytycznymi franczyzodawcy. Zgrany zespół, realizujący usługi zgodnie ze standardami sieci DepilConcept, jest na wagę złota. Klient, który korzysta z naszych usług ma poczucie, że jest we "właściwych rękach" i zostanie profesjonalnie obsłużony. Usługi w DepilConcept to właściwy wybór dla wymagających klientów.

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design