Sieć franczyzowa ODIDO obchodzi swoje dziesięciolecie. W ciągu ostatnich 10 lat ODIDO zajęło szóstą pozycję pośród sieci franczyzowych w Polsce pod względem liczby sklepów.
Obecnie sieć liczy 2660 placówek, zlokalizowanych w całym kraju, od małych miejscowości, aż po duże miasta, w sumie w 1441 lokalizacjach. Operatorem marki jest sieć hurtowa MAKRO.
Sieć franczyzowa ODIDO opiera się na modelu miękkiej franczyzy. Jest to koncept skierowany do właścicieli sklepów, którzy cenią sobie niezależność biznesową, ale jednocześnie poszukują partnera, który będzie ich wspierał w codziennym prowadzeniu biznesu. Przez ostatnie dziesięciolecie, w którym działa ODIDO, rynek handlu detalicznego uległ ogromnej metamorfozie.
– Obserwujemy postępujący spadek liczby sklepów na rynku, przy czym najszybciej znikają te najmniejsze, prowadzone przez niezależnych właścicieli. Sklepy niezależne mają duże problemy, żeby konkurować z coraz liczniejszymi sieciami sklepów spożywczych, dyskontami oraz sieciami mniejszych supermarketów, otwieranych w małych i średnich miejscowościach. Siła zakupowa sklepu niezależnego jest dużo mniejsza i nie jest on w stanie zaoferować ceny ani doświadczenia zakupowego na poziomie sklepu sieciowego. Dodatkowo w sklepach niezależnych często mamy do czynienia z problemem sukcesji, młodsze pokolenie nie chce przejmować biznesu rodzinnego – komentuje sytuację w sektorze handlu tradycyjnego Marta Plakwicz, menedżer działu TGM i polityka cenowa w MAKRO.
Dynamiczny rozwój sieci franczyzowych jest wyraźnie widoczny na rynku, zmiany związane z pandemią COVID-19 tylko przyspieszyły ten trend. Niezależni właściciele sklepów, próbując przetrwać na bardzo konkurencyjnym rynku i jednocześnie zapewnić sobie bezpieczeństwo i niezawodność dostaw, coraz chętniej dołączają do sieci spożywczych franczyzowych.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji