Eurocash zawarł z Lagardere Services oraz z HDS Polska przedwstępną umowę kupna 51% udziałów w spółce prowadzącej sieć salonów prasowych "Inmedio" - podał Eurocash w komunikacie. Grupa zawarła też umowę franczyzową na rozwój sklepów 1minute.
– Dzięki umowie z HDS Polska, Grupa Eurocash pozyskuje partnera posiadającego unikalne na rynku polskim know-how w zakresie prowadzenia sklepów typu convenience. Z tego też powodu, operacyjne zarządzanie siecią Inmedio pozostanie w gestii HDS. Z kolei Eurocash, dysponując pakietem kontrolnym, będzie dążył do dalszego rozwoju sieci w oparciu o model franczyzowy oraz wzmocnienie pozycji konkurencyjnej placówek poprzez zapewnienie efektywnej i kompleksowej obsługi w zakresie dostaw – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Jacek Owczarek, dyrektor finansowy Grupy Eurocash.
Dodał też, że jako hurtowy partner tzw. tradycyjnego handlu grupa jest szczególnie zainteresowana rozwojem tego typu placówek i możliwościami, jakie stwarza współpraca z HDS.
Finalizacja transakcji pomiędzy Eurocash oraz HDS Polska i Lagardere Services będzie uzależniona od spełnienia się warunków uzgodnionych w umowie przedwstępnej, w szczególności uzyskania przez Eurocash zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Sieć sklepów Inmedio liczy obecnie ponad 410 placówek detalicznych zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych. Salony Inmedio oferują asortyment artykułów FMCG (papierosy, prasa, książki, słodycze, napoje i artykuły impulsowe). W wybranych placówkach Inmedio dostępne są ponadto płatności za rachunki, przekazy pieniężne, a także usługi kurierskie. Z kolei sieć 1minute liczy blisko 70 placówek. To sieć sklepów typu convenience.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji