Sieć Edukido rozwija się z powodzeniem od 8 lat. Działa już nie tylko w Polsce, ale i w pięciu innych krajach. Mimo to wciąż jest sporo lokalizacji w naszym kraju, w których można otworzyć kolejny oddział. Zachęcać może do tego m.in. niski koszt inwestycji.
Obecnie w ramach sieci Edukido w Polsce działa 35 franczyzobiorców, którzy prowadzą zajęcia w ponad 190 gminach i powiatach. Firma dynamicznie rozwija się też w Europie Środkowo-Wschodniej. Ma już 27 franczyzobiorców (w tym 3 masterfranczyobiorców) w Chorwacji, Rumunii i Macedonii Północnej, na Węgrzech i Ukrainie. A jej celem jest wejście także na rynek czeski i słowacki oraz oczywiście dalszy rozwój w naszym kraju.
W Polsce jest blisko 2500 gmin. To znaczy, że w zajęciach Edukido można uczestniczyć tylko w 8% z nich. A W każdej gminie mieszkają dzieci, które potrzebują ciekawych, kreatywnych i rozwijających zajęć - mówi Piotr Szczepkowski, wiceprezes Edukido.
Podkreśla on, że każdy franczyzobiorca sam indywidualnie może decydować, ile czasu poświęci na ten biznes, w jakim stopniu się zaangażuje i jakie przychody osiągnie. System wyróżnia bezprowizyjny system opłat - opłata miesięczna jest ustalana z góry i nie rośnie wraz ze wzrostem przychodów danego franczyzobiorcy.
Przekrój franczyzobiorców Edukido jest szeroki. To zarówno małżeństwa, rodzeństwa, partnerstwa, jak i single. To ludzie w wieku od 24 do 54 lat. To zarówno doświadczeni przedsiębiorcy, jak i osoby zakładające swój pierwszy biznes. To osoby, dla których Edukido jest głównym i jedynym zajęciem, jak i osoby, dla których ten biznes jest tylko dodatkiem.
Łączy ich kilka cech: pasja do tego co robią, otwartość, komunikatywność i przedsiębiorczość. To po prostu ludzie aktywni - dodaje Piotr Szczepkowski.
Opłata wstępna za franczyzę Edukido wynosi obecnie 10 tys. zł netto. W ramach tej kwoty franczyzobiorca otrzymuje m.in. wyłączność terytorialną, szkolenia (menedżerskie, produktowe i instruktorskie), autorskie scenariusze zajęć, a także akcesoria i materiały marketingowe. Do prowadzenia zajęć niezbędny jest też zestaw odpowiednio dobranych kloców Lego (ponad 9,5 tys.), którego koszt wynosi 11 tys. zł netto. Całkowity wydatek na start to zatem niewiele ponad 20 tys. zł netto.
Historie naszych franczyzobiorców, pokazują, że ten biznes może być rentowny już od pierwszego miesiąca działalności. Najbardziej zaangażowani potrafią zorganizować i przeprowadzić 40-60 warsztatów miesięcznie. Przy średniej cenie 450 zł za warsztat daje to kwotę ok. 18-27 tys. zł miesięcznego przychodu. Z kosztów prowadzenia oddziału największym jest wynagrodzenie dla instruktorów - mówi Szczepkowski.
Podkreśla on również, że warsztaty Edukido wyróżniają się na tle wielu innych zajęć z klockami Lego, które są obecnie bardzo popularne. Przede wszystkim nie są to zajęcia z robotyki, które są prowadzone z ograniczonymi zestawami klocków i tabletami. - Na naszych zajęciach jest bardzo dużo klocków, dzieci budują na specjalnie przygotowanych matach na podłodze, czyli w swoim naturalnym środowisku, bez instrukcji i bez tabletów. Naszym nadrzędnym celem było i jest pokazywanie dzieciom mechanizmów działania świata, kreatywna praca w przestrzeni, bez monitorów, za to z innymi dziećmi, przez co muszą się ze sobą komunikować, współpracować i wspólnie rozwiązywać problemy - wyjaśnia wiceprezes Edukido.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji