Biznes w trosce o nasze środowisko

Autor: MK
Data dodania: 2 września 2022
Kategoria:

Czy możliwe jest zatrzymanie negatywnych skutków korzystania ze środowiska przez człowieka?
Dr Katarzyna Michniewska, prezes firmy Project Zero Waste Sp. z o.o. udowadnia, że się da. Trzeba tylko sukcesywnie zwiększać świadomość społeczeństwa.

Na czym polega Project Zero Waste?

Project Zero Waste to firma rodzinna z wieloletnią tradycją, sięgającą ponad ćwierć wieku, zajmująca się doradztwem w zakresie ochrony środowiska. Doradztwo to polega na weryfikowaniu wywiązywania się przedsiębiorców na polskim rynku z obowiązków w zakresie korzystania ze środowiska. Pośród wielu wymogów dotyczących: wód, emisji, odpadów znajduje się także troska o środowisko naturalne.

A skąd taka nazwa?

Idealnie dla ekosystemu byłoby gdyby nie było odpadów stąd nazwa – projekt świat bez odpadów, z języka angielskiego project zero waste. Taką ideę prezentuje mój strój: marynarka z lumpeksu przyozdobiona fragmentami butelek PET (produkuje się ich średnio na świecie 1 mln na minutę!), naszyjnik z odzyskanego z japońskiej fabryki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego surowca, a spódnica z worków na śmieci zaprojektowana i uszyta przez solistkę Cirque du Soleil Natalię Dylczyk z firmy NashiART. Tak zmieniamy świat!

Co jest Waszym celem?

Próbujemy zatrzymać negatywne skutki korzystania ze środowiska przez człowieka – jednym z elementów jest właśnie pomoc w wypełnianiu wszystkich norm środowiskowych. Gdyby z naszych usług korzystało więcej firm, smog w Polsce byłby mniejszy! Myślę, że dla zaangażowanych franczyzobiorców może to mieć znaczenie – współpraca z firmą z przesłaniem daje zawsze większą satysfakcję.

Dlaczego właśnie doradztwo w zakresie ochrony środowiska?

Doradztwo w ochronie środowiska to konsekwencja rozwoju działalności innej rodzinnej firmy – Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań S.A. – gdzie do głównych obszarów należy dbanie o recykling odpadów opakowaniowych i edukacja ekologiczna – zadowoleni z naszej jakości usług klienci, wymuszali rozszerzanie naszej działalności – w ten sposób działamy w swoistym trójukładzie: organizacji odzysku opakowań, wspieranej międzynarodową agencją środowiskową M&M Consulting w zakresie edukowania społeczeństwa oraz Project Zero Waste Sp. z o.o., która pragnie rozwijać się także poprzez franczyzę. W naszych firmach pracują pasjonaci – bardzo lubimy naszą pracę i efekty dla zdrowia środowiskowego społeczeństwa, jakie ona daje. Wierzymy, że realizujemy – przy okazji prowadzenia biznesu – ważną misję środowiskową, szczególnie, że świadomość ekologiczna w obecnym świecie jest niska.

Czy zmiany w przepisach unijnych dotyczących właśnie ochrony środowiska są korzystne dla Waszego biznesu?

Każda zmiana przepisów powoduje lawinę zapytań ofertowych i telefonów w sprawie konsultacji. Zmiany te obarczone są bardzo dużymi karami środowiskowymi, stąd bardzo ważne jest zaufanie rynku do doradców w tym zakresie – my to zaufanie mamy – z naszych
usług skorzystało już ponad 12 tys. polskich przedsiębiorstw. Jest to więc duży potencjał dla rozwoju zarówno firmy, jak i zapraszanych przez nas franczyzobiorców.

W jaki sposób działa Wasza franczyza?

Franczyzobiorcy otrzymują od nas fachowe i specjalistyczne przeszkolenia w zakresie zarówno obowiązujących przepisów, jak i standardów obsługi klienta obowiązujących w firmie. Celem jest stworzenie jak najliczniejszej grupy profesjonalnych audytorów, którzy będą najbliżej klienta i będą mogli np. wziąć udział w stresującej dla niego kontroli z inspekcji ochrony środowiska czy urzędu marszałkowskiego.

Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?

Idea stworzenia sieci franczyzowej była poprzedzona latami doświadczeń zespołu ekspertów działających w branży. Informatyzacja kontroli realizacji ustawowych obowiązków środowiskowych zrodziła ogromny popyt na usługi, który stale rośnie i zapowiada się (patrząc na nakazy wynikające z dyrektyw unijnych), że tendencja ta zostanie zachowana. Franczyzobiorcą może więc zostać każdy, komu odpowiada taki profil działalności, interesuje się ochroną środowiska i bliskie są mu te zagadnienia oraz ma chęć rozwoju zawodowego i doskonalenia w tym obszarze.

Jakie są koszty związane z przystąpieniem do sieci?

Współpraca w ramach franczyzy może w stosunkowo szybkim czasie przynieść stabilne źródło dochodu. W celu rozpoczęcia współpracy potencjalny franczyzobiorca powinien dysponować kapitałem początkowym na poniesienie nakładów inwestycyjnych – minimum 100 tys. zł, lokalem do prowadzenia działalności wraz z podstawowym sprzętem biurowym (komputer, telefon, drukarka, dostęp do szybkiego internetu) lub możliwością wynajęcia lokalu.

Co wchodzi w skład tej kwoty?

Początkowe nakłady inwestycyjne zostaną poniesione w szczególności na opłatę wstępną i przygotowanie do działalności lokalu. W kolejnych miesiącach działalności, franczyzobiorca powinien wziąć pod uwagę konieczność ponoszenia opłat bieżących w postaci % prowizji od sprzedaży, opłaty marketingowej, wynagrodzenia wraz z ZUSem, kosztów najmu (które można pominąć w przypadku posiadania własności lokalu), energii, wody, a także pozostałych kosztów bieżących (jak np. koszt obsługi urządzeń biurowych, poczty, itp.).

Jak szybko można zacząć zarabiać?

Zwrot kosztów inwestycji może nastąpić w stosunkowo szybkim czasie. Prowadzenie placówki franczyzowej Project Zero Waste powinno zacząć przynosić zyski już w 3 miesiącu działalności, a całkowity zwrot z inwestycji powinien nastąpić około 10 miesiąca prowadzenia firmy.

Kto jest waszą konkurencją?

Przy obecnej sytuacji na rynku i jakości świadczonych usług, jesteśmy bezkonkurencyjni (śmiech). A tak na poważnie, naszą konkurencją są zarówno duże firmy konsultingowe, jak i małe jednoosobowe działalności gospodarcze, zajmujące się przepisami ochrony środowiska i wynikającymi z nich obowiązkami. Firmy obsługujące przedsiębiorców w zakresie prawa środowiskowego to obszar rynku, na którym działamy, odbiorcą usług jest praktycznie każdy przedsiębiorca, działający w Polsce. Rynek usług doradczych i szkoleniowych w tym zakresie jest bardzo rozdrobniony. Project Zero Waste jest wiodącą i rozpoznawalną marką z liczbą ponad 2000 klientów w stałej obsłudze, a nasz biznes stale rośnie.

Czy to jest perspektywiczny biznes?

Zdecydowanie tak. W związku z licznymi dyrektywami unijnymi, projektami przepisów krajowych, tworzonym w Polsce rejestrem BDO i inicjatywami mającymi na celu uszczelnienie systemu gospodarki odpadami, liczba przedsiębiorców zgłaszających się z zapytaniami środowiskowymi stale rośnie. Zakładając negatywną sytuację rozwojową, związaną z kryzysem klimatycznym, dyrektywę zakazującą stosowania jednorazowych plastików, planowany system kaucyjny i inne obostrzenia związane ze smogiem i recyklingiem odpadów, należy przypuszczać, że my i nasi franczyzobiorcy będziemy mieli bardzo dużo pracy. Troska o środowisko naturalne jest bardzo wymagającym obszarem
a spektrum świadczonych usług w tym zakresie stale się zwiększa. Jest to bardzo perspektywistyczna branża, a my wiemy jak świadczyć te usługi najlepiej – zapraszamy kolejnych franczyzobiorców do współpracy!

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: ustalenia indywidualne
  • Opłata wstępna: tak
  • Opłata bieżąca: 1 000 zł netto
  • Opłata marketingowa: 417 PLN netto / miesiąc

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Wywiady

Data dodania: 22 września 2022
Wymarzone miejsce na Ziemi
Data dodania: 25 maja 2022
Franczyza Grene na Lubelszczyźnie
Data dodania: 13 maja 2022
Włoski smak w polskim wydaniu
Data dodania: 28 kwietnia 2022
Luksus w polskim wydaniu

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram