Franczyza INTERMARCHÉ

Informacje podstawowe

Rodzaj sieci
franczyzowa
Zasięg sieci
ogólnokrajowy
Jednostki własne
centrum magazynowo-biurowe w Swadzimiu oraz magazyn logistyczny w Mysłowicach
Jednostki franczyzowe
ponad 200 supermarketów i 67 stacji benzynowych

Finanse

Minimalna kwota
400 000 zł (kapitał własny, który od początku pracuje na wyniki spółki)
Opłata wstępna
brak
Opłata bieżąca
za koncesję znaku firmowego – składka liczona od obrotu
Opłata marketingowa
zakup gazetek, akcje promocyjne np. reklama w TV – według budżetu ustalonego na dany rok

Kontakt

Osoba kontaktowa
Izabela Borowicz
Numer telefonu
512 31 31 31
Ulica
Janikowska 33
Miasto
61-070 Poznań

Opis systemu

Charakterystyka systemu

Grupa Muszkieterów proponuje dwie opcje współpracy.

Prowadzisz już sklep z artykułami spożywczymi? Dołącz do nas jako partner.

Chcesz otworzyć nowy supermarket? Zostań franczyzobiorcą Intermarché.

Grupa Muszkieterów to największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce pod względem obrotów. Grupa zrzesza prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców, którzy prowadzą blisko 370 sklepów sieci Intermarché i Bricomarché, a także prawie 70 przymarketowych stacji paliw pod szyldem Intermarché. Niemal 50 sklepów oferuje klientom usługę click&collect (polegającą na zamawianiu produktów przez internet i ich odbiór na terenie sklepu). Muszkieterowie wypracowują regularny wzrost obrotów. W 2019 roku wyniosły one 7,74 mld złotych. W ciągu ponad 20 lat obecności w Polsce Grupa Muszkieterów regularnie powiększa swoją sieć supermarketów i inwestuje w nieruchomości– obecnie łączna powierzchnia zajmowana przez wszystkie sklepy Intermarché i Bricomarché to około 533 tys. m2. Obecnie Muszkieterowie są 45. największą firmą na polskim rynku w rankingu „Rzeczpospolitej” („Lista 500”).

Intermarché to marka supermarketów spożywczo-przemysłowych, które proponują klientom nawet kilkanaście tysięcy pozycji asortymentowych, a także szeroki wachlarz marek własnych.

Przedsiębiorcy mogą dołączyć do sieci Intermarché jako franczyzobiorca lub partner. Przy drugim rozwiązaniu warunkiem jest prowadzenie sklepu o powierzchni ponad 500 m2 z artykułami spożywczymi w dowolnym mieście w Polsce. Dzięki temu partner sieci będzie mógł korzystać z: działalności w ramach sprawdzonego systemu i pod rozpoznawalnym szyldem, efektywnej logistyki, regularnych akcji handlowych i marketingowych, możliwości współpracy z lokalnymi dostawcami oraz szerokiego wsparcia specjalistów.

Członkowie Grupy są inwestorami, ale także aktywnymi przedsiębiorcami. Dzięki odpowiedniemu programowi szkoleń każdy może zostać właścicielem sklepu – w procesie rekrutacji kluczowe są kompetencje ogólnobiznesowe. Otwartość na różnorodne doświadczenia zawodowe przedsiębiorców, umożliwia dynamiczny rozwój Grupy w duchu innowacyjności.
Grupa Muszkieterów jest jednym z czołowych retailerów w Europie, obecnym w 4 krajach. W skali roku wypracowuje obroty na poziomie ponad 45 mld euro.

Korzyści dla franczyzobiorcy

* działalność w ramach sprawdzonego systemu i pod rozpoznawalnym szyldem,
* możliwość rozwoju w strukturach Grupy Muszkieterów i współdecydowania o strategicznych kwestiach (możliwość zostania wspólnikiem Spółki Muszkieterowie oraz udziałowcem Funduszu Nieruchomościowego Grupy),
* pomoc w wyborze lokalizacji sklepu i opracowaniu jego projektu, a także wsparcie w doborze wyposażenia, budowie placówki oraz przygotowania sklepu do otwarcia,
* możliwość otwierania kolejnych placówek handlowych pod tym samym szyldem,
* efektywnie prowadzona logistyka,
* szerokie wsparcie specjalistów i dostęp do szkoleń umożliwiających podnoszenie kwalifikacji,
* wymiana wiedzy, doświadczeń i dobrych praktyk pomiędzy przedsiębiorcami w imię zasady niezależność we współzależności,
* możliwość współpracy z lokalnymi dostawcami,
* regularne akcje handlowe i marketingowe, np. przygotowanie gazetek promocyjnych,
* nowoczesne narzędzia marketingowe i digitalowe (np. aplikacja mobilna dla klientów i do zarządzania sklepem, usługi e- commerce, w tym click&collect – np. Intermarché Drive),
* możliwość rozwoju sklepu o dodatkowe usługi, np. stację benzynową, myjnię samochodową, a także wędzarnię,
* możliwość oferowania klientom szerokiego asortymentu,
* udział w akcjach na rzecz lokalnych społeczności.

Każdy z franczyzobiorców współzarządza całą Grupą i ma możliwość wpływania na kierunki strategicznego rozwoju. W dłuższej perspektywie właściciel sklepu może łączyć funkcje zarządcze w Grupie. Jest to unikatowe rozwiązanie na całym rynku europejskim. Wyróżnikiem Muszkieterów jest także niezależność – wszyscy przedsiębiorcy należący do Grupy samodzielnie podejmują decyzje dotyczące przyszłości swojego biznesu.

Dodatkowe wymagania stawiane franczyzobiorcom

* wiek powyżej 25 lat,
* posiadanie cech przedsiębiorcy oraz ogólnych kompetencji biznesowych,
* gotowość do prowadzenia własnego, rodzinnego przedsiębiorstwa,
* akceptacja zasad funkcjonowania w Grupie, które zostały zapisane w Karcie Muszkietera,
* ukończenie 6-miesięcznego szkolenia teoretyczno-praktycznego,
* gotowość do ewentualnej zmiany miejsca zamieszkania,
* akceptacja umowy gwarantującej przedsiębiorcy 10-letnią współpracę z możliwością jej przedłużenia.

Formularz kontaktowy

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design