Charakterystyka systemu
Żabka Polska jest najszybciej rozwijającą się siecią sklepów typu convenience w Polsce, działającą na rynku od ponad 25 lat. Obecnie liczy ponad 10 000 nowoczesnych sklepów, stanowiących minicentra handlowo-usługowe z ofertą produktową, gastronomiczną i usługową.
Funkcjonowanie placówek oparte jest o model franczyzowy, bazujący na współpracy sieci (franczyzodawcy) z indywidualnymi przedsiębiorcami (franczyzobiorcami). Żabka oferuje, prowadzącym swój biznes pod jej szyldem, szerokie wsparcie w tym szkoleniowe, logistyczne, serwisowe czy marketingowe. Zgodnie z ideą franczyzocentryczności, podejmowane przez sieć działania koncentrują się na potrzebach franczyzobiorców oraz rozwoju ich lokalnych działalności. Franczyza Żabki to tradycyjny biznes w nowoczesnym wydaniu, dający szansę rozwoju przedsiębiorcom o różnym doświadczeniu, pochodzeniu, wykształceniu czy wieku. To model biznesowy sprawdzony już przez tysiące przedsiębiorców - aktualnie swoje sklepy pod zielonym szyldem prowadzi ponad 8800 franczyzobiorców.
Korzyści dla franczyzobiorcy
Sieć oferuje m.in.:
• ponad 25-letnie doświadczenie oraz rozpoznawalny szyld,
• w pełni wyposażony i umeblowany, a także zatowarowany sklep - jego wartość sięga kilkuset tysięcy złotych,
• bezpłatne szkolenia przez cały okres współpracy - 3-tygodniowe szkolenia wprowadzające na etapie rekrutacji, dostęp do Platformy edukacyjnej czy programu „Akademia Przedsiębiorczości”,
• Unikatowe ubezpieczenie “Polisa na biznes” zwiększające bezpieczeństwo finansowe współpracujących z siecią franczyzobiorców,
• rozwój finansowy – w 2023 r. ponad 81% franczyzobiorców osiągnęło 25 tys. zł lub więcej przychodu miesięcznie,
• nowoczesne narzędzia technologiczne ułatwiające prowadzenie sklepów, takie jak aplikacja Cyberstore, pakiet Optiplan, tablet czy kolektor danych,
• bezpośrednie dostawy towaru do placówek,
• wsparcie serwisowe, marketingowe czy IT,
• opiekę lokalnego przedstawiciela sieci – Partnera ds. sprzedaży,
• dodatkowe benefity, w tym ubezpieczenie LuxMed czy kartę Mikroflota Orlen i Multisport,
• samochód w ramach programu ‘Auto na start’ czy pakiet relokacyjny w niewielkich miejscowościach;
Dodatkowe wymagania stawiane franczyzobiorcom
Od kandydatów na franczyzobiorców sieć oczekuje m.in.:
• przedsiębiorczego podejścia i chęci ciągłego rozwoju,
• gotowości do prowadzenia własnej działalności gospodarczej,
• umiejętności kierowania zespołem oraz pozytywnego nastawienie do klienta,
• zaangażowania i wysokiej motywacji,
• podstawowej znajomości obsługi komputera (m.in. Pakiet Office),
• wkładu własnego wynoszącego ok. 5000 zł - przeznaczany jest on na zakup koncesji (refundowanej po 3 miesiącach współpracy), kasy fiskalnej czy produktów regionalnych,
• przejścia procesu rekrutacji i szkoleń, które zakończone są egzaminem.
Biznes z Żabką – jak rozpocząć?:
• wypełnij formularz online poprzez stronę internetową www.zabka.pl/franczyza. Skontaktuje się z Tobą przedstawiciel sieci w celu przedstawienia oferty i ogólnych zasad współpracy,
• w drugim etapie nastąpi weryfikacja kandydata pod kątem możliwości nawiązania współpracy i prowadzenia własnego sklepu. Będzie to też czas na zadawanie pytań i szczegółowe omówienie zasad współpracy podczas spotkania z managerem ds. sprzedaży,
• szkolenia i dokumenty – będziesz musiał przejść niezbędne szkolenia praktyczne i teoretyczne w sklepie trenerskim (15 dni), zakończone egzaminem. Na tym etapie otrzymasz umowę – będziesz miał co najmniej 14 dni na zapoznanie się z jej zapisami i konsultacje z osobami z zewnątrz,
• rozpoczęcie działalności po przygotowaniu sklepu, w tym jego umeblowaniu i zatowarowaniu. Przekazanie kluczy.
Chcesz poznać historie innych franczyzobiorców?
Posłuchaj wywiadów z przedsiębiorcami prowadzącymi swoje sklepy Żabka i dowiedź się więcej z pierwszej ręki o prowadzeniu działalności pod zielonym szyldem: www.zabka.pl/podcasty.