Pracę straci ponad 2 tysiące osób.
Zwolnienia są spowodowane planowanym zamknięciem czterech hipermarketów, w Rzeszowie, Żarach, Gliwicach i Tychach. Tesco zapowiada, że pracownikom objętym zwolnieniami grupowymi zaproponowane zostanie, w miarę możliwości, podjęcie pracy na innym stanowisku w innych jednostkach firmy.
O tym, kto w pierwszej kolejności dostanie wypowiedzenie, zadecydują kwalifikacje zawodowe, kompetencje, dyspozycyjność, praca zgodna z wartościami, nienaganny przebieg zatrudnienia w ostatnim roku pracy, sytuacja osobista, indywidualne podejście do klienta.
Ponadto Tesco przekazało pracownikom szczegóły planu dotyczącego skoncentrowania swoich działań w Polsce na formatach mniejszych sklepów, które notują lepsze wyniki.
Decyzja ta oznacza przebudowę największych hipermarketów w Polsce do formatu tzw. hipermarketu kompaktowego, który funkcjonował będzie obok istniejącego formatu supermarketów. Poza przebudowami, Tesco potwierdziło, iż jest na etapie finalizacji umów sprzedaży 8 dużych hipermarketów.
Pierwszy etap zmian we wszystkich pozostałych dużych hipermarketach zaplanowany jest na sierpień i wiąże się z redukcją asortymentu w największych sklepach, aby zakupy dla klientów były prostsze i bardziej przyjazne. Jednocześnie nowa oferta będzie także prostsza do zarządzania dla pracowników w sklepach. W hipermarketach kompaktowych oraz supermarketach gama produktów spożywczych również zostanie odpowiednio dopasowana i uproszczona.
- Nasza decyzja, by skupić się na mniejszych formatach sklepów odzwierciedla zmieniające się oczekiwania polskich klientów i trendy na rynku detalicznym. Nasze hipermarkety kompaktowe i supermarkety będą cały czas oferować bogaty wybór produktów spożywczych, wraz z popularną marką odzieżową F&F czy sezonowymi produktami przemysłowymi - Matt Simister, prezes Tesco w Europie Środkowej.
Tesco poinformowało również pracowników o zmianach organizacyjnych związanych z nowym modelem prowadzenia biznesu. - Zmiany te są częścią naszej pracy na rzecz poprawy konkurencyjności biznesu w Polsce i kontynuacją wcześniejszych pozytywnych doświadczeń z dopasowywaniem asortymentu i zmniejszaniem powierzchni największych hipermarketów. Najbliższe tygodnie to dla nas okres pełen wyzwań, wierzę jednak, iż nasi klienci docenią tę zmianę - Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji