Znany fast food sprawdził nasze nawyki żywieniowe

Autor: Redakcja
Data dodania: 1 kwietnia 2016
Kategoria:
Foto: freeimages.com
KFC sprawdziło jak się odżywiamy.

Idealna dieta powinna składać się z 4-5 posiłków dziennie, w tym z co najmniej 1 ciepłego, spożywanych mniej więcej co 3-4 godziny. To teoria. A jak wygląda praktyka? KFC postanowiło to sprawdzić. Przeprowadziło ogólnopolskie badanie wśród pracujących Polaków, by sprawdzić ich nawyki żywieniowe.

Według „Zasad zdrowego żywienia” Instytutu Żywności i Żywienia powinniśmy spożywać „4-5 posiłków co 3-4 godziny”. Systematyczne odżywianie, z jednym ciepłym posiłkiem w ciągu dnia, np. lunchem, ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania naszego organizmu. Dzięki zachowaniu odpowiedniej diety mamy więcej energii do działania, nie czujemy zmęczenia, a nasz mózg jest bardziej wydajny. Przerwy na posiłki w ciągu dnia pomagają naszym oczom odpocząć od monitora, a wspólne posiłki z kolegami z pracy sprzyjają integracji i pomagają w nabraniu dystansu do zawodowych obowiązków.

Lunche wypierają obiady, ale najpopularniejsze są drugie śniadania

Z przeprowadzonego na zlecenie KFC badania wynika, że średnio, w ciągu całego dnia pracy, Polacy jedzą 2 posiłki. Co ciekawe, blisko połowa nie spożywa śniadania w domu, lecz dopiero w pracy. Przyznało się do tego 46% badanych. Najpopularniejszym posiłkiem w pracy jest jednak… drugie śniadanie, spożywane przez 76% ankietowanych. Popularne lunche, jedzone przez 51% badanych wypierają z codziennej diety kilkudaniowe obiady. Już tylko 20% badanych Polaków decyduje się na tradycyjny obiad. Blisko 11% jada podwieczorek, a 10% kolację – co wskazuje na to, że ankietowani zostają w pracy po godzinach.

Pracujący Polacy mają coraz większą świadomość tego, jak ważna jest systematyczność w spożywaniu posiłków, z przynajmniej jednym ciepłym daniem w ciągu dnia. Poszukują potraw przyrządzonych z dobrej jakości i świeżych składników. Zależy im także na wygodzie, szybkości, oszczędności czasu i pieniędzy. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom KFC wprowadza nowe dania do swojej oferty. W naszych restauracjach można zjeść ciepły lunch, składający się ze zbilansowanego posiłku np. z tortilli lub zestawu z ryżem, kawałkami kurczaka i mixem kruchych sałat, na miejscu lub z dostawą do pracy. Zarówno te nowości, jak i nasze tradycyjne menu, oparte są na świeżych składnikach, mięsie z kurczaka i warzywach od lokalnych dostawców – mówi Olgierd Danielewicz, Brand President KFC.

Burgery i tortille na lunch

Pracujący Polacy, w takich restauracjach jak KFC, najczęściej zamawiają na lunch burgery (44%), tortille (40%), kanapki (32%), sałatki (31%) lub zestawy box, składające się np. z ryżu, kawałków kurczaka i mixu kruchych sałat (29%).

Popularne kanapki i… podjadanie

Większy, ciepły posiłek podczas pracy jada jednak tylko 43% badanych. Najczęściej pracujący Polacy jedzą kanapki (79%), nieco rzadziej warzywa i owoce (62%), a także sałatki (43%). Na dalszych miejscach znalazły się zupy (24%) oraz płatki z mlekiem lub jogurtem (23%). Polacy uwielbiają też podjadać pomiędzy posiłkami – słodkie przekąski (36%) lub słone (16%).

Własnoręcznie przygotowane jedzenie czy wizyta w restauracji?
Ankietowani w rózny sposób organizują sobie większy, ciepły posiłek. Przygotowują jedzenie w domu, kupują w sklepie gotowe jedzenie bądź składniki, z których sporządzają posiłek w pracy. Aż 75% korzysta z restauracji lub dostawy jedzenia do pracy.
Z obserwacji i badan rynkowych wynika, że Polacy coraz chętniej jadają w restauracjach. Jednak na tle państw Europy Zachodniej, gdzie częstotliwość stołowoania się poza domem jest wysoka, na polskim rynku wciąż widać ogromny potencjał do rozwoju oferty lunchowej. To  niewątpliwie stwarza większe możliwości markom takim jak KFC – podsumowuje Olgierd Danielewicz, Brand President KFC.

Badanie zostało zrealizowane dla KFC w dniach 11.03-14.03.2016 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowych SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 801 ankiet z osobami pracującymi, w wieku 25-39 lat z miejscowości o wielkości 50 tys.+

KFC to światowa sieć restauracji serwująca dania z kurczaka, światowy pionier restauracji szybkiej obsługi. Od ponad 80 lat, czyli od czasu otwarcia w 1930 r. pierwszej restauracji KFC w Stanach Zjednoczonych, smak kurczaków KFC pozostaje niepowtarzalny dzięki unikalnej, oryginalnej recepturze Colonela Sandersa. W Polsce marka KFC należy do holdingu AmRest, który zarządza obecnie siecią ponad 190 restauracji KFC.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram