Znane marki odzieżowe łączą siły

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: Vistula
Znane marki odzieżowe łączą siły

Vistula i Bytom złożyły wniosek o zgodę na połączenie. Jednak zanim to nastąpi UOKiK ma przeprowadzić analizę rynkową, wyniki której zdecydują o przyszłości spółek.

UOKiK skierował do drugiego etapu postępowanie w sprawie połączenia dwóch przedsiębiorców działających na rynku odzieżowym Vistula Group ze spółką Bytom. Wniosek o zgodę na  połączenie Vistula Group ze spółką Bytom wpłynął do UOKiK w pod koniec sierpnia 2017 r. Uczestnicy transakcji projektują oraz sprzedają markową odzież oraz akcesoria.

Vistula  specjalizuje się zarówno w odzieży męskiej i damskiej oraz biżuterii i zegarków. Należą do niej marki, takie jak Lantier, Vesari, Wólczanka, Lambert, W.KRUK oraz Deni Cler (za pośrednictwem spółek zależnych). Głównym rynkiem zbytu dla produktów Grupy Vistula jest Polska.

Bytom działa na rynku odzieży męskiej. Sprzedaż prowadzi w sieci sklepów własnych i franczyzowych, a także za pośrednictwem własnego e-sklepu. Ponadto w niewielkiej skali sprzedaje hurtowo  pod marką Intermoda. Bytom działa wyłącznie na terytorium Polski.
Prowadzone postępowanie przechodzi do II fazy. UOKiK przeprowadzi badanie rynku, w którym zbierze informacje m.in. na temat charakterystyki lokalnych rynków sprzedaży detalicznej odzieży męskiej, a także wielkości udziałów Vistuli i Bytomia oraz ich konkurentów. Brak tych informacji i danych uniemożliwia organowi antymonopolowemu dokonanie prawidłowej oceny zgłoszonej koncentracji.

Rozpoczęcie drugiego etapu postępowania nie przesądza o rodzaju decyzji, jaka w przyszłości zostanie wydana. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może wyrazić zgodę (bezwarunkową lub warunkową) na koncentrację albo zakazać jej przeprowadzenia.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram