Zmiana na rynku gastro - PizzaPortal wchłania foodpandę

Autor: Redakcja
Data dodania: 24 listopada 2014
Kategoria:
Zmiana na rynku gastro - PizzaPortal wchłania foodpandę

Zmiana na rynku gastro - PizzaPortal wchłania foodpandę

Polski oddział serwisu foodpanda (zamawianie jedzenia w dostawie) przestaje istnieć. Jego struktury zostaną włączone w PizzaPortal.pl. Oba serwisy różniły się modelem biznesowym - PizzaPortal.pl umożliwiał zamawianie jedzenia z restauracji dysponujących własnym dowozem, foodpanda miała własną załogę kurierów.

Po połączeniu struktur, usługi te zostaną zintegrowane - PizzaPortal.pl będzie więc umożliwiał zamawianie zarówno z restauracji, które mają własny dowóz, jak i tych, które jedzenia nie dowożą. Kompleksowa usługa pozwoli serwisowi PizzaPortal.pl umocnić się na pozycji lidera rynku, którego wartość szacowana jest na około 147 mln zł.

Również restauracjom będzie łatwiej współpracować z jednym partnerem. Do tej pory w ofercie PizzaPortal.pl było jedzenie np. z Da Grasso, Biesiadowa, Dominos i Subway. foodpanda obsługiwała m.in. Banolli, Salad Story, noodle w pudle czy testowe dostawy McDonald's.

W wyniku negocjacji strony ustaliły, że polski serwis foodpanda przestanie całkowicie istnieć, a wszystkie restauracje, z którymi do tej pory współpracował wejdą do oferty PizzaPortal.pl. Dotychczasowa strona internetowa będzie kierowała do PizzaPortal.pl.

Pomimo tego, że oba serwisy oferowały zamawianie jedzenia online, istniała istotna różnica w ich funkcjonowaniu. W ofercie PizzaPortal.pl znajdowały się wyłącznie restauracje dysponujące własnymi kurierami. Foodpanda z kolei posiadała własną załogę kurierów, którzy odbierali zamówienia z restauracji i dostarczali do klientów końcowych. Dzięki temu oferta serwisu mogła obejmować lokale nieobecne u konkurencji. Po przejęciu PizzaPortal.pl przejmie dotychczasową organizację dostaw obecną w foodpanda. Połączenie funkcjonalności obu serwisów umożliwi oferowanie restauracjom i klientom lepszego serwisu.

- Ta transakcja ma dla nas znaczenie strategiczne. Nie tylko wzmacnia naszą pozycję lidera, ale również umożliwia rozszerzenie działalności o dostawy. To teoretycznie pozwoli nam nawiązać współpracę z każdą restauracją na rynku – komentuje Lech Kaniuk, CEO PizzaPortal.pl.

PizzaPortal.pl to największy w Polsce serwis do zamawiania jedzenia online. Znaleźć w nim można menu ponad 2 tysięcy restauracji z całej Polski oferujących kuchnie z całego świata. Poza tradycyjnymi formami płatności, jako pierwszy e-commerce w Polsce wprowadził również możliwość płacenia wirtualną walutą bitcoin.

Spółka Restaurant Partner Polska na początku należała do szwedzkiej grupy OnlinePizza Norden, która w kwietniu 2012 roku została przejęta przez niemieckiego inwestora Delivery Hero za kwotę 120 mln złotych. W wyniku transakcji serwis PizzaPortal.pl stał się częścią holdingu oferującego zamawianie posiłków przez internet w 23 krajach na 5 kontynentach.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram