Zastosuj te narzędzia, by zwiększyć handel w sklepie

Data dodania: 31 maja 2016
Autor: Redakcja
Kategoria:
Decyzje o zakupie podejmujemy dopiero w sklepie.
Foto: freeimages.com

Większość klientów podejmuje decyzję o zakupie konkretnego produktu dopiero w punkcie sprzedaży. Ostateczna decyzja o tym, co kupić zapada przed półką z towarem. 

Według badań zrealizowanych dla in-Store Media przez firmę Nielsen 78% klientów podejmuje decyzję o zakupie konkretnego produktu dopiero w punkcie sprzedaży. Około 70% z nich deklaruje, że ma wstępnie wybranych kilka marek szukanych produktów, zaś pozostałe 30% idzie na zakupy nie mając takich preferencji. Jednak w przypadku obu grup ostateczna decyzja zapada przed półką z towarem.

Najbardziej efektywne narzędzia sprzedaży

Głównymi źródłami informacji dla kupujących na temat produktów dostępnych w danym sklepie są: ekspozycja na półce sklepowej (69%), gazetki sieci handlowej (36%) i reklamy produktów widoczne na hali sprzedaży (31%). Co ważne, aż co trzeci badany potwierdził, że dopiero w sklepie dowiaduje się o nowościach produktowych (35%)!

Według większości respondentów dobrze dobrana reklama w sklepie przypomina klientom o konieczności kupna danego produktu (71%), w przyjazny sposób dostarcza informację o produktach dostępnych w danym punkcie sprzedaży (71%), zachęca do kupna określonych produktów (75%) i zwiększa atrakcyjność marek w oczach klientów (69%).

Badania pokazały też, że reklama w punktach sprzedaży powoduje wzrost sprzedaży reklamowanych produktów średnio o 19% w porównaniu ze sklepami, w których reklamy nie były obecne. Wzrost ten był zbliżony we wszystkich badanych kategoriach (żywność, chemia gospodarcza, napoje i alkohole oraz kosmetyki), jedynie w przypadku napojów sięgnął aż 24%. Reklama w sklepach powoduje też wzrost świadomości marki (TOM, Top-of-Mind) o 62% i wzrost intencji zakupowych o 75%. Badanie pokazało także, iż szczególnie korzystne efekty przynosi łączenie różnych form reklamy.

Badania sprzedażowe są prowadzone przez firmę in-Store Media we współpracy z sieciami handlowymi, natomiast badania marketingowe są realizowane na zlecenie i według metodologii in-Store Media przez firmę Nielsen metodą PAPI na próbie ok. 600 kwalifikowanych klientów w sklepach sieci Carrefour i Kaufland.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram