W branży edukacyjnej znajdziemy wiele sprawdzonych pomysłów na założenie własnej firmy. Jednym z nich jest prowadzenie warsztatów, w ramach których dzieci i młodzież zajmują się programowaniem i robotyką.
Większość rodziców stara się, by ich dzieci miały możliwość rozwoju swoich hobby i umiejętności. Na zajęcia pozalekcyjne swoje dzieci zapisuje aż 65% rodziców z Polski (wynika z badania „Wrześniowy Barometr Ferratum Bank”).
Na jakie zajęcia najczęściej zapisują dzieci? Na lekcje języków obcych, zajęcia sportowe oraz lekcje związane z doskonaleniem wiedzy z określonych przedmiotów.
Ofertę zajęć edukacyjnych ma wiele szkół prywatnych. Niektóre z nich, tak jak np. TwójRobot.pl zajęły niszę proponując udział w warsztatach, w ramach których odbywa się projektowanie, budowanie i programowanie własnych robotów z wykorzystaniem klocków Lego.
– TwójRobot.pl to sieć oddziałów, która swoim zasięgiem obejmuje już prawie cały kraj. Obecnie z naszej oferty edukacyjnej można skorzystać w 23 miejscowościach, w których działa po kilka lokalizacji. Planujemy, że do końca tego roku otworzymy około 25 kolejnych oddziałów, które będą prowadzone przez partnerów firmy. Koszt uruchomienia franczyzowego oddziału wynosi 30-40 tys. zł, aby nowa jednostka była rentowna, na początek wystarczy mieć 30 uczniów – mówi nam Monika Kirol z sieci TwójRobot.pl.
Celem zajęć TwójRobot.pl jest pokazanie, że robotyka może być przygodą i pasją, a w przyszłości zawodem z perspektywami. Żeby wziąć udział w warsztatach, nie trzeba mieć żadnych specjalnych zdolności, wystarczy ciekawość świata i chęć spróbowania czegoś nowego.
Poza budowaniem robotów, na zajęciach dzieci mają okazję zrozumieć podstawowe zagadnienia z informatyki, techniki, matematyki i elektroniki, co wpływa na szybsze przyswajanie programu szkolnego.
Franczyzę TwójRobot.pl wyróżnia doświadczenie firmy, która rozwija sieć oddziałów od 2006 roku i doskonale zna branże, w której działa. Przystępując do sieci franczyzobiorcy otrzymują dwie marki (TwojRobot i DaVinciSchool) czyli mogą prowadzić zajęcia z robotyki oraz przeprowadzać razem z dziećmi doświadczenia naukowe.
Franczyzodawca przekazuje nie tylko „know how” jak prowadzić biznes, ale również oferuje promocję i reklamę kursów, np. podczas eventów w galeriach handlowych.