Prawie 2/3 polskich internautów kupuje produkty lub usługi wykorzystując komputer lub laptop. Wciąż jeszcze niewiele osób dokonuje zakupów przez urządzenia mobilne – wynika z raportu agencji badawczej SW Research.
Jak podają autorzy raportu, kupowanie produktów lub usług przez komórkę nie jest jeszcze popularne wśród polskich internautów. W styczniu tego roku w ten sposób dokonało zakupów 12% z nich. Badanie pokazuje też, że zanim użytkownicy złożą zamówienia on-line, wolą dotknąć produkt własnymi rękami. Wśród badanych bardziej popularnym schematem dokonania e-zakupów jest w pierwszej kolejności oglądanie i przymierzanie produktów offline, a dopiero później złożenie zamówienia przez laptop lub komputer.
W sieci najczęściej szukamy informacji o ubraniach, kosmetykach i książkach. Od dłuższego czasu te kategorie są najbardziej popularne zarówno w szukaniu, jak i w kupowaniu w Internecie. W styczniu tego roku odsetek osób, które kupiły ubrania przez Internet spadł o 9% w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Najbardziej jednak zmalał odsetek internautów, którzy kupili przez Internet sprzęt komputerowy - o 14%.
Najpopularniejszym kanałem sprzedaży w Internecie pozostaje serwis Allegro. Co miesiąc Tablica.pl i Empik.com rywalizują o drugie miejsce w kategorii e-commerce. Po sporym wzroście popularności Empik.com związanym ze świętami, w styczniu br. odsetek osób korzystających z tego kanału zmniejszył się o 5 pp. Tablica.pl natomiast zyskała wśród badanych 9 pp.