Zakupy przez SMS

Autor: Redakcja
Data dodania: 15 stycznia 2010
Kategoria:

komorkaOferta na razie kierowana jest głównie do czytelników licznych magazynów, ale w grupie docelowej są też klienci lokali gastronomicznych.

Zakupy przez SMS umożliwia firma OneStep założona przez trójkę przedsiębiorczych Polaków, którzy wymyślili i opatentowali technologię zamawiania produktów tym kanałem. Przez SMS można kupować głównie książki, płyty CD, DVD, gry komputerowe i kosmetyki. Pod koniec minionego roku oferta firmy OneStep pojawiła się w kilku stołecznych kawiarniach sieci W biegu Cafe. - Strategia naszej firmy zakłada dalszy rozwój w lokalach tego typu jak kawiarnie - mówi w rozmowie z portalem Franczyzawpolsce.pl Klaudiusz Frydrych z OneStep.

Firma przygotowuje dla kawiarni specjalne katalogi, w których znajdują się recenzję książek czy filmów, a przy nich zamieszczony jest numer, pod który można wysłać SMS, by zamówić wybrany produkt. - Naszym partnerom płacimy prowizję od sprzedaży. Dzięki specjalnym kodom, które należy wpisać w treści SMS-a jesteśmy w stanie zidentyfikować, czy zamówienie pochodzi od klienta kawiarni W biegu Cafe, który tam właśnie znalazł nasz katalog, czy np. od czytelnika "Przekroju" - wyjaśnia Klaudiusz Frydrych.

Przedświąteczny szał zakupowy okazał się okresem żniw dla tej młodej, powstałej we wrześniu 2009 roku spółki. Największą popularnością w tym okresie cieszyły się książki - 64 proc. zrealizowanych zamówień. Na drugim miejscu były płyty CD - 18 proc., a dalej płyty DVD i kosmetyki - po 9 proc. Interesująco przedstawia się struktura zamówień ze względu na miejsce zamieszkania klienta. Najwięcej, bo aż 45 proc. zamówień realizowanych jest w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Jednak bardzo duży, 24-procentowy udział w ogóle SMS-owych zakpów mają też mieszkańcy miast liczących poniżej 10 tys. osób.

- Naszym celem było stworzenie możliwości dostępu do recenzowanych w prasie nowości książkowych, filmowych czy też kosmetycznych również mieszkańcom małych miast. Z badań przeprowadzonych przez Centrum Badań Marketingowych „Indicator” wynika, że 83 proc. społeczności ma dostęp do telefonów komórkowych, podczas gdy do Internetu zaledwie 56 proc. OneStep jest więc usługą, która daje możliwość dotarcia do szerszej grupy odbiorców. Oczywiście potrzebujemy więcej czasu, żeby dotrzeć do mieszkańców małych miast i wsi, przekonać ich do tak innowacyjnej usługi. Jednak liczba ta stale rośnie i mamy nadzieję, że z czasem, system impulsowego kupowania będzie miał coraz szersze grono wiernych klientów – dodaje Klaudiusz Frydrych.

Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram