W Kaliszu uruchomiono pierwszy w Europie sklepu sieci franczyzowej F1, w którym zakupy robi się bez wysiadania z samochodu. Jest to rozwiązanie nowatorskie w handlu, nigdzie indziej nie stosowane. Pomysłodawcą takiej formuły handlu jest kaliski przedsiębiorca Hieronim Strapagiel.
Sklepy F1 przeznaczone są przede wszystkim dla klientów zmotoryzowanych, którzy nie mają czasu na zakupy w tradycyjnych sklepach. Mieszkańcy miejscowości, w której taki sklep będzie, będą mogli także złożyć zamówienie przez internet, a kurier dostarczy towar do domu. Hieronimowi Strapagielowi, wiceprezesowi Tabak Grupa sp. z o.o., pomysł podsunęło życie. Jest, jego zdaniem, wiele osób, które chcą zrobić zakupy szybko, oszczędzając czas, bez wysiadania z samochodu, chodzenia między półkami czy stania przy kasie. Sklep F1 im to umożliwia. Powierzchnia sklepu wynosi około 300 m2. Asortyment liczy 2500 pozycji.
Trwają przygotowania do rozpoczęcia inwestycji w Gdańsku, Szczecinie, Bydgoszczy, Toruniu, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Lublinie, Lesznie, Ostrowie Wielkopolskim i Zakopanem. Docelowo ma być w Polsce 350 sklepów F1. Po otwarciu pierwszych pięćdziesięciu zbudowane zostanie centrum logistyczne, którego zadaniem będzie obsługa całej sieci. Wizerunek, rozwiązanie i nazwa F1 chronione są patentem obowiązującym na terenie Unii Europejskiej.
Warunkiem dołączenia do sieci sklepów F1 jest posiadanie działki (minimum 2000 m2) z dobrym dojazdem, przy uczęszczanej drodze, w mieście liczącym powyżej 15 000 mieszkańców. Budowa sklepu kosztuje około 1 mln zł. Jest możliwość udzielenia kredytu inwestycyjnego przez bank współpracujący z Tabak Grupa sp. z o.o. Posiadacze sklepów, zrzeszeni w sieci F1, działać będą na własny rachunek, zachowując jednakowy wizerunek oraz wyłączność na dany obszar w budowie następnych F1. Tabak Grupa sp. z o.o. jest w stanie zapewnić zainteresowanym firmę budowlaną, która wybuduje obiekt pod klucz, łącznie z infrastrukturą, utwardzeniem terenu, z wjazdami i wyjazdami oraz ogrodzeniem.
Przeczytaj także:
Sklepy F1: Polska franczyzowa innowacja
FwP, 02 września 2009r.