Zakładamy sklep z koszulkami

Data dodania: 27 listopada 2017
Foto: freeimages.com

Koszulki z różnymi nadrukami to może nie najszybciej rozwijająca się branża w Polsce, ale dość stabilna. Co ciekawe – jest to biznes bardzo tani i nie wymagający sporo pracy, o ile chcemy traktować to zajęcie dorywczo. Ale można i „pełnoetatowo”.

W latach 90. na bazarach i w pasażach handlowych pełno było sklepów z koszulkami. Na jednych prężyli się chłopcy z bojsbendów, z innych straszyły czaszki i połamane kości, sporą popularnością cieszyły się też motywujące napisy w stylu „Piwo to moje paliwo”. Te czasy już minęły i typowych sklepów z koszulkami jest dziś jak na lekarstwo – przetrwały nieliczne, głęboko ukryte. A i one znaczną część sprzedaży przeniosły do internetu. Powodów jest kilka, a najważniejszy to pieniądze. Dziś najwięcej koszulek sprzedaje się w kanale e-commerce. To rozwiązanie szybkie i wygodne dla klientów. I bardzo korzystne dla sprzedawców. E-sklep oszczędza przede wszystkim na powierzchni handlowej – a w zależności od miejsca są to koszty sięgające kilku tysięcy złotych miesięcznie. Do prowadzenia tego typu biznesu wystarczy nam niewielkie biuro, nie potrzebujemy nawet magazynu. W zasadzie sklep można prowadzić z domu. Jak to możliwe?

Outsourcing

Obecnie produkcję koszulek zleca się firmom, które posiadają odpowiedni sprzęt – maszyny drukujące na nich dowolne napisy i wzory. W ten sposób rozwiązujemy najważniejszy problem i omijamy szerokim łukiem koszty zakupu specjalistycznego sprzętu. Jest to interes obopólny, gdyż „centrala” zyskuje nowe kanały sprzedaży. Nie musi też sama projektować wzorów na koszulkach i czuwać nad trendami. Produkcja odbywa się na bieżąco, według potrzeb, nie występuje więc problem nadwyżek magazynowych i niesprzedanego towaru.

Krok po kroku

Zaczynamy od pomysłu. W tym biznesie dobrze sprawdzają się idee niszowe – czyli koszulki dla określonych grup. T-shirty dla informatyków, wędkarzy, z autorskimi rysunkami, ciekawymi hasłami, memami etc. W zasadzie nie ma się co silić na oryginalność, oryginalnym po prostu trzeba być. Jeśli mamyfajny pomysł, ale nie umiemy przekuć go w projekt graficzny, warto zatrudnić albo wziąć do spółki zdolnego grafika. Następnie wybieramy platformę, z którą chcemy współpracować.

Na polskim rynku działa przynajmniej kilka poważnych, doświadczonych podmiotów. Do najważniejszych należą Koszulkowo.com, CupSell.pl czy Selino.pl. Ich modele biznesowe są podobne. Na każdej z nich można założyć własny sklep internetowy. Do klientów platform należą na przykład blogerzy i autorzy internetowych treści, którzy w ten sposób promują swoją działalność.

Mogą to być również różnego rodzaju organizacje – od klubów sportowych, stowarzykówBiznes można prowadzić nawet bez formalnego zakładania firmy. W takim przypadku do ustalenia pozostaje forma rozliczeń z platformą – czyli w praktyce ustalenie formy wynagrodzenia dla sprzedawcy. Koszulki? Nie tylko T-shirty są oczywiście najpopularniejszym towarem, ale platformy umożliwiają projektowanie i sprzedaż wielu innych produktów.

Przede wszystkim oferują możliwość drukowania na wielu różnych ubraniach – zwykłych koszulkach, koszulkach polo, bluzach etc. Nadruk można też wykonać na kubkach w cenie dwudziestu kilku złotych. Aby osiągnąć przychód w wysokości tysiąca złotych, musimy sprzedać 40 – 50 koszulek. Taki poziom wymaga zainwestowania w reklamę w internecie, choćby w social media. Bez solidnego, spersonalizowanego biznesplanu ani rusz. Biorąc pod uwagę, że podobnych sklepów na różnych platformach jest po prostu zatrzęsienie, nie można zakładać, że jest to łatwy i wysoce dochodowy interes.

Konrad Bagiński

Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram