Zagraniczne sukcesy firm podnoszą renomę polskich produktów

Data dodania: 25 czerwca 2014
Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Sukcesy polskich eksporterów budują naszą renomę na rynkach międzynarodowych, a pochodzące z Polski produkty są synonimem wysokiej jakości i wartości – powiedział wiceminister gospodarki Andrzej Dycha podczas X Jubileuszowej Konferencji Stowarzyszenia Eksporterów Polskich.

Wiceminister Dycha przytoczył dane statystyczne, które świadczą o roli polskich eksporterów w tworzeniu przewag konkurencyjnych gospodarki.

Według danych GUS w I kwartale 2014 r. eksport towarów z Polski osiągnął poziom 39,6 mld euro. Wartość importu wyniosła z kolei 39,3 mld euro. W rezultacie notowany w ubiegłym roku deficyt obrotów towarowych został przekształcony w nadwyżkę w wysokości ponad 290 mln euro – wyjaśnił.

Wiceminister podkreślił, że Ministerstwo Gospodarki wspiera przedsiębiorców w umiędzynaradawianiu ich działań, m.in. poprzez projekt „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Jego częścią jest 15 branżowych programów promocji realizowanych na 33 światowych rynkach. Dodatkowo intensywne działania promocyjne koncentrujemy na 7 rynkach perspektywicznych o największym potencjale rozwoju, do których zaliczamy: Kanadę, Brazylię, Algierię, Turcję, Kazachstan, Meksyk i Zjednoczone Emiraty Arabskie – poinformował.

Podsekretarz stanu w MG zwrócił również uwagę na istotne znaczenie kapitału ludzkiego dla dalszego rozwoju polskich firm na zagranicznych rynkach.

To dzięki talentom polskich przedsiębiorców w ciągu zaledwie kilku lat Polska zmniejszyła zaległości rozwojowe względem średniej Unii Europejskiej o ponad jedną piątą, i to w czasach światowego kryzysu – podkreślił Andrzej Dycha.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram