Zagraniczne marki chcą do Warszawy

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Warszawa pozostaje przyczółkiem do debiutu dla wielu zagranicznych firm. W 2015 roku na stołecznym rynku zadebiutowały międzynarodowe marki modowe, kosmetyczne i gastronomiczne. 

Aglomeracja warszawska to największy rynek w Polsce, oferujący łącznie ok. 1,65 mln m² powierzchni najmu w ramach takich formatów jak: centra handlowe, parki handlowe, wielkopowierzchniowe magazyny handlowe czy centra wyprzedażowe. 

Anna Bartoszewicz-Wnuk, Dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa JLL w Polsce, informuje:

- W 2015 r. Region wzbogacił się o 64 000 m² nowej powierzchni handlowej. Najwięcej nowej podaży oddano do użytku w ramach centrów handlowych – 45 900 m². Z kolei największym projektem ukończonym w ubiegłym roku była rozbudowa Wola Parku. Aglomeracja Warszawy, ze średnim nasyceniem powierzchnią w centrach handlowych na poziomie 447 m² na 1 000 mieszkańców, wciąż pozostaje jednym z najmniej nasyconych rynków w kraju, za Wrocławiem, Poznaniem, Trójmiastem, Łodzią i Krakowem. Sytuacja ta może ulec zmianie w perspektywie średnio- i długoterminowej, z uwagi na fakt, że ok. 120 000 m² powierzchni handlowej jest obecnie w budowie. Na centra handlowe przypada aż 106 700 m², a największym powstającym obecnie projektem jest Galeria Północna na Białołęce.

Warszawa przyczółkiem dla debiutu zagranicznych marek

- Warszawa pozostaje przyczółkiem do debiutu i ekspansji w Polsce dla wielu zagranicznych marek, w szczególności tych poszukujących prestiżowych lokalizacji. W 2015 r. na stołecznym rynku zadebiutowały międzynarodowe marki modowe - Superdry, Kiabi, Courir czy kosmetyczne - Origins. Rozwijał się również segment spożywczy i restauracyjny wraz z wejściem do Warszawy takich sieci jak Paul, Fuddruckers, Dairy Queen, Benihana czy Dunkin’ Donuts - wymienia Anna Wysocka, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.

Poziom pustostanów w nowoczesnych centrach handlowych wynosi obecnie 1,5%, co jest wynikiem dużo niższym niż średnia dla miast powyżej 200 000 mieszkańców (3,1%).

Miesięczne czynsze typu prime  za m² w wiodących centrach handlowych sięgnęły 110 – 130 euro. W parkach handlowych stawki najmu kształtują się na poziomie 9-10 euro, a za lokale handlowe przy głównych ulicach trzeba zapłacić 80-90 euro za m² miesięcznie.

- Wśród najważniejszych trendów, jakie obserwujemy na rynku handlowym w aglomeracji warszawskiej, warto wymienić rozbudowy i modernizacje istniejących obiektów czy powstawanie projektów wielofunkcyjnych. Wciąż jest też miejsce na tradycyjne centra handlowe, o czym świadczy budowa Galerii Północnej - podsumowuje Anna Wysocka.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram