Od połowy lutego mogą oni wpłacać pieniądze we wszystkich sklepach tej sieci oraz rozwijanych przez tę samą spółkę Freshmarketach. Sklepy zarobią na prowizjach, a internetowy bank zwiększy liczbę wpłatomatów o ponad 2150.
- Usługa wpłat na rachunki w mBanku wpisuje się w szerszą strategię rozwoju tzw.: Zielonego Okienka, skupiającego pakiet usług dodatkowych w każdym sklepie Żabka i Freshmarket. Kooperacja z mBankiem pozwoli nam wykorzystać znaczący potencjał usługowy ponad 2150 naszych sklepów, które będą umożliwiały klientom dokonanie wpłaty środków pieniężnych na preferencyjnych warunkach,na posiadane rachunki w mBanku – powiedział Artur Szymoniak, dyrektor ds. rozwoju usług w Żabka Polska S.A.
Zadowolenia z tego rozwiązania nie kryje także mBank. - Jesteśmy bankiem internetowym i nie prowadzimy oddziałów, a mimo to oferujemy obecnie znacznie szerszą sieć do wpłat gotówkowych niż większość tradycyjnych banków. Punkty są nie tylko świetnie zlokalizowane, ale i długo otwarte, co bardzo ułatwia dostęp do Banku – powiedział Marek Piotrowski, naczelnik linii biznesowej, odpowiedzialny za wdrożenie projektu po stronie mBanku.
Wpłata pieniędzy na rachunek osobisty bądź firmowy w kasie sklepu jest bardzo prosta. Każdy z klientów otrzymuje indywidualną Kartę Identyfikacji Klienta, na której zapisywane są dane klienta oraz wszystkie realizowane transakcje. Podczas płatności kasjer skanuje kod kreskowy znajdujący się na karcie, wprowadza do systemu numer rachunku bankowego klienta, wpisuje wysokość wpłacanej kwoty oraz wypełnia pole z tytułem wpłaty. Klient dokonuje wpłaty wraz z prowizją i otrzymuje potwierdzenie dokonania transakcji w postaci wydruku z systemu kasowego, na którym znajdują się wszystkie dane dotyczące płatności.
Prowizja za transakcję wynosi 1 zł od wpłat pieniędzy do kwoty 2 tys. zł. włącznie. Powyżej tej kwoty pobierana prowizja wynosi 0,25 proc. od wpłacanej kwoty. Pieniądze pojawiają się na rachunku w ciągu maksymalnie 3 dni roboczych od momentu dokonania wpłaty.
Żabka Polska S.A. rozwija dwie sieci sklepów spożywczych. Żabka obecna jest na polskim rynku od ok. 10 lat, Freshmarket od ubiegłego roku. Wszystkie sklepy są prowadzone przez ajentów, niezależnych przedsiębiorców, którzy, przystępując do sieci, otrzymują od centrali w podnajem w pełni wyposażony sklep. Nakłady inwestycyjne ponosi Żabka Polska S.A., ajenci zaś płacą za towar w sklepie, ale mogą na niego otrzymać kredyt kupiecki. Ich wynagrodzenie uzależnione jest od wyników sklepu. Firma wciąż poszukuje kolejnych ajentów, planuje prężny rozwój zarówno sieci Żabka jak i Freshmarket.
Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl