Żabka i Freshmarket znalazły się w pierwszej trójce największych sieci franczyzowych w segmencie sklepów ogólnospożywczych.
Popularne marki sklepów osiedlowych zajęły trzecie miejsce w zestawieniu opracowanym przez Grupę Eurocash. Największą siecią franczyzową w segmencie sklepów ogólnospożywczych jest abc. Sieć na koniec 2016 r. liczyła 8 605 placówek. Na drugim miejscu znajdują się pozostałe sieci z Grupy Eurocash (Lewiatan, Groszek, Gama, Euro), które mają 5750 sklepów.
Trzecie miejsce należy do szyldów Żabka i Freshmarket (4 500). Na czwartym miejscu jest Nasz Sklep (3 600 placówek na koniec 2016 r.). Kolejne miejsca zajęły następująco następująco: Elde, Livio i Sieć 34 (2 064 sklepów); Odido (2000); Delikatesy Centrum (1 086); Rabat (1000) oraz Eden (950).
Łącznie w 2016 r. Eurocash powiększył się o 1126 sklepów franczyzowych. Mając ponad 800 sklepów (Inmedio 468, EKO 248 oraz 112 sklepów własnych Delikatesy Centrum) firma Eurocash stała się jednym z największych detalistów w Polsce.