Żabka rzuca rękawicę sieciom franczyzowym

Autor: Redakcja
Data dodania: 27 września 2011
Kategoria:

zabka_sklep_

Ze względu na ajencyjny model funkcjonowania sieć rozwijała się do tej pory tylko w oparciu o nowe otwarcia. Ale niedawno wypracowała także propozycję współpracy dla właścicieli działających placówek.

- Oferujemy właścicielom sklepów spożywczych możliwość włączenia ich sklepu do sieci Żabka, ale nie na zasadzie franczyzy. Mowa raczej o przejęciu w zamian za miesięczny czynsz równy ich dotychczasowym zyskom z tej działalności. W ten sposób zachowują oni stałe dochody przy jednoczesnym pozbyciu się pracy i problemów wynikających z codziennego zajmowania się prowadzeniem sklepu - wyjaśnia Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska SA.

Spółka przed wprowadzeniem tej propozycji współpracy zrobiła badania, z których wynika, że aż 25 proc. kupców, do których jest ona kierowana, wyraziło wstępne zainteresowanie tego rodzaju układem.

- Sklepy niezależne mają coraz trudniej i za jakiś czas już zupełnie nie będą miały racji bytu na rynku. Ratunkiem dla nich może być franczyza, ale wielu przedsiębiorców też rozczarowało się już tą formułą, bowiem nie przyniosła im ona spodziewanych efektów – dodaje Roszyk.

Żabka wprowadziła ofertę na rynek w marcu bieżącego roku. Pozyskała już pierwszych chętnych do tego rodzaju współpracy, i to zarówno spośród właścicieli sklepów niezrzeszonych, jak i takich, które działały w ramach sieci franczyzowych. Ta propozycja współpracy przeznaczona jest dla właścicieli sklepów o powierzchni od 60 do 130 mkw., którzy są właścicielami lokalu, w którym działa sklep bądź posiadają długoterminowe umowy najmu.

Żabka zamierza pozostać przy swoim dotychczasowym modelu działania, w którym to spółka Żabka Polska jest właścicielem sklepu, ponosi wszystkie koszty związane z jego otwarciem bądź dostosowaniem do odpowiednich standardów, zaś sam sklep prowadzony jest przez ajenta.

- Liczby pokazują, że ten model jest znacznie efektywniejszy niż franczyza. W 2010 roku Żabka osiągnęła najwyższą wartość sprzedaży z metra kwadratowego sklepu – było to 24,6 tys. zł – podkreśla Jacek Roszyk.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram