Żabka rozpoczęła pierwszą ofertę publiczną akcji

Data dodania: 3 października 2024
Kategoria:
Żabka sprzedaje akcje

Przedmiotem oferty jest nie więcej niż 300 000 000 akcji sprzedawanych (z wyłączeniem akcji dodatkowego przydziału). W związku z ofertą nie zostaną wyemitowane ani zaoferowane żadne nowe akcje w kapitale zakładowym spółki.

Przedział cenowy oferty został ustalony na poziomie 20,00–21,50 zł za akcję oferowaną. Na podstawie ustalonego przedziału cenowego, potencjalna wartość oferty wyniesie około 6-6,45 mld zł. Proces budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych zostanie przeprowadzony w okresie od 1 do 9 października 2024 roku. Inwestorzy detaliczni będą mogli składać zapisy na akcje w okresie od 2 do 9 października 2024 roku w punktach obsługi klienta PKO BP Oddział - Biuro Maklerskie (pełniącego rolę Agenta Oferującego) oraz innych członków Konsorcjum Detalicznego w Polsce przyjmujących zapisy od inwestorów detalicznych.

Grupa Żabka ma jasno określoną strategię działań ukierunkowanych na tworzenie wartości w nadchodzących okresach. Opiera się ona na trzech filarach: otwieraniu nowych sklepów w Polsce i Rumunii, zwiększaniu sprzedaży porównywalnej (LFL), częstotliwości wizyt klientów i wartości koszyka oraz zapewnieniu dalszego wzrostu sprzedaży oferty cyfrowej.

Celem Grupy Żabka jest uruchomienie ok. 1 100 sklepów w samym 2024 r. oraz uruchamianie ponad 1 000 placówek rocznie w perspektywie średnioterminowej w Polsce i Rumunii. Grupa zakłada, że do 2028 r. jej sieć stacjonarna w Polsce liczyć będzie ok. 14 500 sklepów (co oznacza otwarcie ok. 4500 nowych sklepów w Polsce w latach 2024-2028).

W okresie sześciu miesięcy zakończonym 30 czerwca 2024 r. sprzedaż do klientów końcowych wzrosła o 2 361 mln zł (22%) do 12 893 mln zł, w porównaniu do 10 532 mln zł w tym samym okresie 2023 roku. Z kolei przychody w okresie sześciu miesięcy zakończonym 30 czerwca 2024 r. wyniosły 11 148 mln zł, co oznacza wzrost o 1 971 mln zł (21,5%) w stosunku do analogicznego okresu 2023 r., kiedy to ukształtowały się na poziomie 9 177 mln zł. Najistotniejszymi czynnikami odpowiadającymi za
ten wzrost był z jednej strony wzrost sprzedaży porównywalnej LFL (o 10,3% r/r), a z drugiej rozwój sieci sklepów stacjonarnych Żabka.

W I półroczu 2024 r. skorygowany wynik EBITDA wyniósł 1399 mln zł, co oznacza wzrost o 351 mln zł (33,5%) w stosunku do I półrocza 2023 r., kiedy to ukształtował się na poziomie 1 048 mln zł.

Sprawdź ofertę w katalogu

Finanse

  • Minimalna kwota: ok. 5000 zł
  • Opłata wstępna: brak
  • Opłata bieżąca: brak
  • Opłata marketingowa: brak

Dołącz do newslettera

Copyright © ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Antygen.pl  Skład magazynu Franczyza & Biznes: Aera Design