17 listopada w siedzibie firmy Żabka Polska S.A. sześcioro studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu zostało uhonorowanych stypendium managerskim w wysokości 12 tys. złotych. Organizatorami programu stypendiów są firma Żabka Polska S.A. oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
-Program stypendialny, który w tym roku uruchomiliśmy we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym, ma wspierać ambitnych i kreatywnych studentów w ich dalszym rozwoju zawodowym. Przyszli managerowie musieli wykazać się nie tylko imponującymi wynikami w nauce, ale także potwierdzić swoje predyspozycje do zarządzania – mówi Jacek Spychała - Manager ds. Public Relations Żabka Polska S.A. – Wraz z władzami Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu wręczyliśmy stypendia 17 listopada czyli w Międzynarodowym Dniu Studenta, ponieważ to właśnie wtedy, studenci z całego świata rozmawiają o ważnych kwestiach dotyczących życia we współczesnym świecie – w tym również o ich przyszłości po ukończeniu studiów – dodaje.
Wśród nagrodzonych stypendystów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu znaleźli się laureaci prestiżowych konkursów z zakresu zarządzania, ekonomii oraz współczesnego biznesu. Stypendyści aktywnie współpracują w kołach naukowych oraz organizacjach studenckich. Wielu z nich stale wyjeżdża na międzynarodowe konferencje naukowe, zarządza projektami, reprezentuje Uniwersytet Ekonomiczny podczas kongresów i zjazdów studenckich.
Stypendium managerskie 2009 otrzymali studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu:
1. Hanna Rybarczyk - Wydział Zarządzania
2. Katarzyna Antoniak – Wydział Ekonomii
3. Justyna Owsianowska – Wydział Ekonomii
4. Łukasz Żemło – Wydział Zarządzania
5. Agnieszka Jeleniewska – Wydział Zarządzania
6. Wojciech Misztak – Wydział Zarządzania
Spółka Żabka Polska planuje kontynuować program stypendialny w następnych latach.
Żabka Polska S.A.
Żabka Polska S.A. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience prowadzonych pod marką Żabka.W ciągu ponad 10 lat działalności na krajowym rynku zdobyła pozycję niekwestionowanego lidera tego segmentu handlu polskiego.Sieć sklepów Żabka to nowoczesna koncepcja handlu detalicznego, która ma na celu przede wszystkim zapewnienie klientom wygodyw dokonywania zakupów. Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów - w ponad 2000 sklepów Żabka – oferowane są najlepsze markowe produkty i usługi.W 2007 roku 100% akcji Żabka Polska S.A. zostało zakupione przez środkowo-europejską grupę inwestycyjną Penta Investments. Nowy właściciel kontynuuje i wspiera strategię rozwoju spółki i dalszą rozbudowę formatu convenience w Polsce. Doświadczenie firmy na rynku krajowym planuje wykorzystać na rynku czeskim.Wizja firmy Żabka Polska S.A. zakłada umacnianie pozycji największej i nowoczesnej sieci sklepów typu convenience w Polsce. Podstawowym celem firmy jest stały rozwój sieci, efektywna obsługa sklepów oraz stworzenie wyjątkowej oferty towarów i usług, zaspokajającej maximum potrzeb lokalnych społeczności. Aby zrealizować tę misję sklepy sieci Żabka posiadają dogodne lokalizacjei charakteryzują się powierzchnią sprzedaży – ok. 60 m², umożliwiającą szybkie i wygodne zakupy. Sklepy są czynne od 6.00 do 23.00 przez 365 dni w roku.W 2009 roku spółka rozpoczęła tworzenie nowej sieci, większych sklepów o charakterze delikatesowym pod nazwą Freshmarket.
Więcej informacji o spółce na: www.zabka.pl
Penta Investments:
Penta Investments jest środkowo-europejską grupą inwestycyjną, która powstała w 1994 roku. Działa w sektorze private equity i rozwoju nieruchomości. W private equity zarządza funduszem typu evergreen należącym do pięciu partnerów – jedynych udziałowców firmy. Skupia się na wykupach i – w mniejszym stopniu – na inwestycjach w spółki rozpoczynające działalność. Penta, której przychody w 2007 roku wyniosły 1.3 mld euro, zapewnia ponad 25 tys. miejsc pracy. Penta inwestuje głównie w sektory: energetyczny, lotniczy, bankowości prywatnej, handlowy, inżynierii mechanicznej, telekomunikacyjny, rozrywkowy i opieki zdrowotnej. W 2005 roku firma rozpoczęła działalność w sektorze nieruchomości i aktualnie realizuje 12 projektów w Słowacji i w Czechach. Skupia się na rozwoju powierzchni biurowej, handlowej i rozrywkowej, a także przygotowaniu terenu pod nowe projekty. Penta działa w ponad 10 krajachw Europie i ma biura w Pradze, Bratysławie, Moskwie, Warszawie i Limassol.
Więcej informacji o Grupie na: www.pentainvestments.com