Żabka może połknąć Freshmarket

Autor: Redakcja
Data dodania: 28 kwietnia 2017
Kategoria:
Foto: Żabka
Utrzymywanie dwóch brandów jest dla spółki drogie.

Nie wykluczone, że znana marka sklepów osiedlowych zniknie z naszych ulic, bo nie pasuje do preferowanego przez właściciela Żabki formatu convenience.

Freshmarket to sieć supermarketów proximity, której placówki charakteryzują się większymi powierzchniami w porównaniu do sklepów Żabki. Jak podaje PAP, prezes spółki Żabka Polska Tomasz Suchański powiedział, że jego firma dopina szczegóły przyszłości Freshmarketu.

Podkreślił przy tym, że sieć „nie pali pieniędzy”, ale nie pasuje do koncepcji convenience, którą spółka chce rozwijać. Zaznaczył też, że utrzymywanie dwóch brandów jest drogie.

Tomasz Suchański zaznaczył też, że jeśli chodzi o ekspansję, to firma rośnie o ok. 10 proc., a sprzedaż LFL jest poniżej 10 proc. Dlatego jego zdaniem możliwy jest wzrost przychodów o kilkanaście procent rocznie.

W 2016 r. sieć Żabka zwiększyła się o 430 sklepów, w tym roku otwarć ma być jeszcze więcej.  Firma chce jednak stopniowo zwiększać tempo ekspansji, nie robiąc wielkich skoków.

Spółka Żabka Polska zrządza siecią ponad 4500 sklepów convenience pod szyldem Żabka i supermarketów proximity pod nazwą Freshmarket. Wartość rocznej sprzedaży spółki w ubiegłym roku wyniosła ok. 6,4 mld zł.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram