Wzrost popytu na odzież dopiero w przyszłym roku

Autor: Redakcja
Data dodania: 8 lutego 2010
Kategoria:

ravelPlan firmy Ravel na 2010 rok to otwarcie ok. 10 nowych sklepów. Czy się uda, czas pokaże. Firma ma bowiem świadomość, że rynek odzieżowy nie wrócił jeszcze do kondycji sprzed kryzysu.

- Ten rok powinien być bardziej stabilny niż miniony, chociaż w pierwszej jego połowie może nastąpić jeszcze spadek popytu, w drugiej połowie roku powinna nastąpić jego stabilizacja, a dopiero w kolejnym roku spodziewamy się większego ożywienia popytu – mówi portalowi FranczyzawPolsce.pl Mirosław Mazur, dyrektor działu sprzedaży w firmie Ravel. Ta krakowska spółka odzieżowa zajmuje się projektowaniem i dystrybucją ubrań dla młodzieży oraz młodych kobiet i mężczyzn. Rok 2009 zamknęła z liczbą 40 sklepów własych i 12 franczyzowych w Polsce. Ma także 4 salony na Litwie.

- Uważamy, że rynek litewski jest na chwilę obecną wystarczająco nasycony naszymi sklepami. Na pozostałe rynki zagraniczne patrzymy na razie z dużą dozą ostrożności. Doświadczenia wielu innych polskich sieci odzieżowych nie napawają optymizmem. Musielibyśmy znaleźć tam pewnego partnera, żeby zdecydować się na taką ekspansję. Na razie jednak zamierzamy się skoncentrować na rozwoju w kraju – mówi Mirosław Mazur.

W ubiegłym roku firmie udało się otworzyć 16 sklepów, z czego sześć franczyzowych. Wstępny plan na ten rok zakłada powstanie 6 placówek własnych oraz 4 franczyzowych. Ravel w większych miastach, powyżej 100 tys. mieszkańców otwiera sklepy własne, w mniejszych szuka partnerów. - Taka bezpieczna ilość mieszkańców, przy której jest duże prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu z naszą marką, to przynajmniej 30 tysięcy. Aczkolwiek nie ma tu reguły. Wszystko zależy od lokalnej siły nabywczej oraz konkurencji – wyjaśnia Mirosław Mazur.

Krakowski Ravel rozpoczął rozwój swoich sklepów od południowych regionów i tam też posiada najgęstszą sieć. Jest więc w szczególności zainteresowany rozwojem w województwach na północy Polski. Optymalna lokalizacja dla takiego sklepu to galeria handlowa, ewentualnie główna ulica miasta, przy której zlokalizowane są liczne sklepy. Koszt inwestycji, z jakim trzeba się liczyć, to 100-150 tysięcy złotych.

Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram