Więcej chętnych na bary kanapkowe

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: Subway

Amerykańska sieć barów kanapkowych sprzedała 20% więcej licencji franczyzowych w Polsce.

O 20% (rok do roku), wzrosła w 2014 roku sprzedaż licencji franczyzowych na prowadzenie restauracji Subway w Polsce. 47% z nich zostało zakupionych przez obecnych, już posiadających co najmniej jedną restaurację, krajowych franczyzobiorców sieci amerykańskiego giganta gastronomicznego. Na koniec I kwartału 2015 roku Subway dysponował w Polsce 98 punktami zlokalizowanymi głównie w dużych galeriach handlowych, przy śródmiejskich deptakach, na dworcach kolejowych a nawet stacjach benzynowych.

W skali globalnej aż około 80% franczyzobiorców Subway to tzw. Multi Unit Owners, przedsiębiorcy posiadający więcej niż jedną restaurację. Widzimy ten trend również w Polsce, ale oczywiście poszukujemy nowych partnerów. Docelowo w Polsce zamierzamy przekroczyć liczbę 300 restauracji. To oznacza, że dopiero zrealizowaliśmy 1/3 naszych planów – informuje Martin Princ, odpowiedzialny za rozwój marki Subway w Europie Środkowo-Wschodniej.

Średnia wartość sprzedaży Subway w Polsce wzrosła w ubiegłym roku o 4%, a w ujęciu ilościowym produktów była wyższa o 5%. Zwiększył się również do 10,5% udział polskich restauracji Subway na mapie regionu środkowo-europejskiego obejmującego Bułgarię, Czechy, Gruzję, Rosję, Rumunię, Słowację, Słowenię i Węgry.  Łącznie działa tam 878 restauracji, najwięcej w Rosji - 665

Polska jest dla nas perspektywicznym rynkiem. Widzimy wyraźną zmianę nawyków żywieniowych i, może z lekkim opóźnieniem wobec południowych sąsiadów, ale rosnącą kulturą spożywania posiłków poza domem. To trampolina do dalszego rozwoju zarówno sieci Subway, jak i naszych franczyzobiorców – dodaje M. Princ.

Subway, to powstała w USA, obecnie największa na świecie sieć tzw. restauracji szybkiej obsługi. Globalnie posiada dziś prawie 44 tys. lokali w 110 państwach. Od 2011 roku jest pod tym względem liderem rynku wyprzedzającym konkurencję. Łączne przychody sieci za 2014 rok sięgnęły 18,2 mld USD.

Według magazynu Forbes marka SUBWAY za 2014 roku uplasowała się na 85 pozycji listy 100 najcenniejszych marek na świecie i jest wyceniana na 6 mld dolarów.

INK

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram