Wysyp wysp

Autor: Redakcja
Data dodania: 28 maja 2008
Kategoria:
joko_fotka.jpg
W Polsce działa 9 tysięcy sklepów kosmetyczno-chemicznych, z których 16 % skupionych jest w sieciach. Wydatki na kosmetyki rosną wprost proporcjonalnie do wzrostu dochodów ludności, dlatego wiele marek decyduje się na rozwój swojej oferty asortymentowej i powiększenie liczby placówek. Część z nich stawia na „stoiskowy” biznes wychodząc z  ofertą franczyzową.

Moda na otwieranie stoisk-wysepek pojawiła się wraz z rozwojem galerii handlowych. Wynajęcie „kawałka” podłogi jest o wiele tańszym rozwiązaniem niż wynajem powierzchni sklepowych w prestiżowych centrach handlowych, dlatego wiele marek zdecydowało się na ten krok w celu rozwoju.

joko_fotka.jpg

Kolorowe wysepki to głównie stoiska marek z kosmetykami kolorowymi. Firma JOKO COSMETICS od ponad dwudziestu  lat zajmuje się produkcją kosmetyków do makijażu. Oprócz sprzedaży detalicznej istnieje 5 stoisk z kosmetyką kolorową, w galeriach handlowych. Joko Cosmetics wciąż szuka franczyzobiorców zainteresowanych poprowadzeniem stoiska firmowego.

Rozwiązanie sprzedaży „ze stoisk” od dawna stosuje franczyzowa sieć perfumeryjna Nicole istniejąca na Polskim rynku od 1996. nicole_stoisko.jpgPrzedmiotem jej działalności jest sprzedaż wód toaletowych ze specjalnie do tego przygotowanych stoisk znajdujących się głównie na terenie galerii handlowych. Punkty posiadają w ofercie ponad 100 różnorodnych zapachów, a od niedawna i linię kosmetyków kolorowych Pierre Rene. Od 2001 roku marka rozwija się w oparciu o umowę franczyzową z partnerami. Obecnie istnieje 90 punktów sieci, wszystkie działają na zasadzie franchisingu. Plany sieci mówią o ekspansji na rynek wschodni. Stoiska mają powstać w Bośni, Serbi.

W warszawskich centrach handlowych można spotkać wysepki Pracowni Mydła Sapo . Choć sieć liczy sobie zaledwie kilka stoisk, cieszy się dużą popularnością. Kolorowe mydła glicerynowe przyciągają wzrok zapraszając do zakupu. Każdy blok mydła czy kulka musująca wyrabiana jest ręcznie z komponentów sprowadzanych z Anglii i w oparciu o stare angielskie receptury.

pachnaca_szafa_fotka.jpg

Nowym graczem na rynku jest sieć Pachnąca Szafa. Firma prowadzi sprzedaż dobrych jakościowo produktów zapachowych do relaksacji i aromaterapii ze specjalnie do tego zaprojektowanej drewnianej szafy będącej ekspozytorem produktów. W asortymencie Pachnąca szafa posiada ok. 100 produktów. Obecnie istnieją 3 Pachnące Szafy, a marka planuje dalszy rozwój o oparciu o umowę franczyzową.
Wysepki sprzedażowe to doskonały pomysł na promowanie marki. Tego typu stoiska usytuowane w ciągach komunikacyjnych zwalniają ruch klienta w sklepie, nakłaniają do zapoznania się z ofertą stoiska, a tym samym do zakupów impulsywnych, to z kolei wpływa na wzrost sprzedaży.

Sabina Kobus , 28 maja 2008 r.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram