Franchisingowa sieć drogeryjna Koliber intensywnie się rozwija. Rok temu liczba placówek wynosiła 62,
dziś istnieje ich już 76. Planowane są kolejne otwarcia, punktów franczyzowych.
Sieć sklepów drogeryjnych Koliber intensywnie się rozwija. Otwierane są wciąż nowe placówki, nie są to jednak sklepy własne. Koliber Sp. zo.o podejmuje współpracę z już istniejącymi drogeriami na zasadzie umów franczyzowych.
Sklepy drogeryjne, które zainteresowane są działaniem pod szyldem „Koliber" muszą mieć przede wszystkim dobrą opinię klientów oraz odpowiednie środki finansowe. Franczyzobiorcy mają natomiast wolną rękę w wyborze asortymentu do swojego punktu - sieć nie narzuca ograniczeń związanych z zaopatrzeniem.
Sieć drogeryjna Koliber istnieje od 2005 roku. Asortyment drogerii to kosmetyki znanych, wiodących na rynku marek. Sieć działa w województwie Opolskim, Śląskim oraz Małopolskim, ale planowane jest rozszerzenie działalności na kolejne regiony.
Międzynarodowe sieci drogeryjne stanowią w Polsce 50 % rynku kosmetycznego, drugą połowę zajmują producenci krajowi. W Polsce działa 9 tysięcy sklepów kosmetyczno-chemicznych, z których 16 % skupionych jest w sieciach. Wydatki na kosmetyki rosną wprost proporcjonalnie do wzrostu dochodów ludności.
Sabina Kobus, 4 czerwca 2008 r.