Wyniki i plany Redanu dobrze wróżą odzieżówce

Autor: Redakcja
Data dodania: 25 stycznia 2011
Kategoria:
Top_SecretUbiegły rok przyniósł wzrost sprzedaży zarówno w sklepach Textilmarket, jak i Top Secret, Troll oraz Top Secret & Friends. Redan zapowiada dalszy dynamiczny rozwój wszystkich sieci.

Do tej pory znacznie szybciej była rozwijana sieć dyskontowa Textilmarket i w tym roku tak pozostanie. W ramach tej sieci funkcjonują wyłącznie sklepy własne Redanu. Na rynku modowym przeważają natomiast sklepy prowadzone przez franczyzobiorców. Po roku ubiegłym powinni mieć oni powody do zadowolenia. Mimo kryzysu, placówki notowały wzrosty sprzedaży.

Łączna sprzedaż we wszystkich sieciach wyniosła 324,2 mln zł i była o 10 proc. wyższa niż w 2009 r., z czego segment dyskontowy wygenerował 170 mln zł (+ 19 proc.), segment modowy w kraju 138 mln zł (+ 5 proc.), zaś segment modowy zagranicą blisko 12 mln zł  (+ 41 proc.). Warto podkreślić, że tak duży przyrost przychodów sieci dyskontowej Textilmarket to przede wszystkim zasługa nowych otwarć. W sklepach porównywalnych, czyli takich, które działały w poszczególnych miesiącach zarówno w 2010 jak i 2009 roku, sprzedaż wzrosła tylko o 3 proc. Natomiast w sektorze modowym w sklepach porównywalnych odnotowano 8-procentowy wzrost.

Redan nie zamierza osiąść na laurach. Przedstawił dziś bardzo amitny plan rozwoju na najbliższe dwa lata. Spółka zamierza zdecydowanie zwiększyć przychody i zyski, a najistotniejszym czynnikiem, który na to wpłynie, będzie dalszy rozwój sieci sprzedaży.

Redan nadal własnymi siłami będzie budował sieć Textilmarket. Tworzą ją samoobsługowe sklepy odzieżowe zlokalizowane głównie w mniejszych miejscowościach. W tym roku spółka chce otworzyć 65 takich sklepów, tym samym na koniec 2011 r. ma ich działać już 265.

Planowany jest także rozwój w segmencie modowym. Tworzą go marki Top Secret i Troll, a od lutego br. dołączy do nich kolejna - Drywash. Są one sprzedawane w sklepach Top Secret, Troll oraz multibrandowych Top Secret & Friends. Sieć własną w tym segmencie rynku Redan chce oprzeć głównie na multibrandach. Zapowiada, że w tym roku zlikwiduje ostatnie sklepy własne Troll oraz kilka nierentownych Top Secret. Jednocześnie jednak zamierza otwierać w atrakcyjnych lokalizacjach nowe sklepy z segmentu modowego. Będą to zarówno jednostki własne, jak i franczyzowe. W sumie  w tym roku ma ich powstać 21, co oznacza, że na koniec roku pod markami Top Secret, Troll oraz Top Secret & Friends będzie działać 226 placówek, w tym 68 własnych i 158 franczyzowych.

Franczyzobiorcy będą także zdecydowanym wsparciem dla ekspansji Redanu na rynkach wschodnich. W tym roku spółka chce zwiększyć liczbę sklepów własnych na Ukrainie z 4 do 7, zaś franczyzowych z 14 do 28. Wyłącznie w oparciu o model franczyzowy będzie rozwijana sieć na Białorusi i w Rosji.

Sklepy franczyzowe Redanu działają w systemie depozytowym. Spółka planuje utrzymanie dotychczasowych zasad współpracy i systemu wynagradzania franczyzobiorców - otrzymują oni prowizję określoną jako procent od sprzedaży (różny w różnych miesiącach, dostosowany do wahań marży na rynku modowym). W latach 2011-2012 kontynuowane będą także działania mające na celu utrzymanie wzrostowego trendu w sprzedaży. Mowa m.in. o ulepszaniu dopasowania oferty do klientów, optymalizacji procesów zatowarowania sklepów, modyfikacji zasad zarządzania i nadzorowania pracy sklepów, działaniach promocyjnych wspierających marki Top Secret i Troll czy procesach zarządzania cenami.

W efekcie podjętych działań rozwojowych, przychody Redanu w tym roku mają wzrosnąć aż  o 28 proc. do ponad 415 mln zł, zaś zysk netto podskoczyć o ponad 130 proc. do 14 mln zł. Na 2012 r. przewidziano dalszy wzrost przychodów do 507,8 - 539,9 mln zł oraz zysku netto do 21 - 26 mln zł.

JCB

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram