STP, czyli Szybko Tanio Pysznie. O tym, że to prawda, przekonali się już wrocławianie - codziennie lokale sieci odwiedza ok. 2000 z nich. Teraz kolej na mieszkańców innych miast.
STP to pierwsza w Polsce restauracja sprzedająca posiłki w systemie samoobsługowym na wagę. Jeden kilogram posiłku kosztuje niespełna 30 zł. - Nasza oferta skierowana jest do każdego, od najmłodszych (naleśniki) po emerytów (znakomite zupy). Wolność wyboru i szeroka oferta dają gwarancję, że w STP każdy znajdzie swoje ulubione danie. Każdy z naszych lokali obsługuje dziś ok. 600 klientów dziennie, a nasze rekordy to nawet ponad 1000 klientów w jednym lokalu - mówi portalowi FranczyzawPolsce.pl Marzena Krupińska, dyrektor ds. rozwoju sieci w Multifood STP. Sieć liczy obecnie trzy lokale: dwa własne i jeden franczyzowy. Wszystkie mieszczą się we Wrocławiu.
Multifood STP planuje w tym roku otworzyć 10 lokali na licencji franczyzowej. Już wiadomo, że pierwsze z nich powstaną również w stolicy Dolnego Śląska. - Po pierwsze chcemy mieć je na oku, a po drugie będą korzystały z rozpoznawalności marki i kampanii reklamowych w regionie Dolnego Śląska - wyjaśnia Marzena Krupińska. Firmie zależy także w szczególności na otwarciu restauracji w Poznaniu, Krakowie, Katowicach i Warszawie. Ale nie wyklucza żadnej lokalizacji.
Z jakimi kosztami powinien się liczyć potencjalny franczyzobiorca? - Opłata wstępna to 40 tys. zł. Pozostałe warunki umowy są omawiane na spotkaniach i indywidualnie ustalane. Koszt otwarcia lokalu zależny jest od kilku czynników. Otwarcia lokali w centrach handlowych są z reguły tańsze. Adaptacja lokali wolnostojących daje większe możliwości architektoniczne i wizualizacyjne, ale wiąże się z większymi nakładami finansowymi - informuje Marzena Krupińska. Z informacji o ofercie franczyzowej firmy wynika, że koszt prac związanych z realizacją inwestycji może wynieść od 300 tys. do 500 tys. zł.
Lokalu franczyzobiorca poszukuje sam bądź może skorzystać z bazy lokalizacji w galeriach handlowych (i nie tylko) udostępnianej przez Multifood STP. - Chętnie pomogamy w podejmowaniu decyzji co do lokalizacji, a także przy projektowaniu, przy aranżacji, przy projektach technologicznych. Oprócz tego nasz partner dostaje "Podręcznik Operacyjny", "System Identyfikacji Wizualnej", "Koncept Strategiczny dla sieci Multifood STP" i "Księgę Receptur". W zamian oczekujemy zaangażowania. Chętnie widzimy takich franczyzobiorców, którzy sami chcą prowadzić lokal - mówi Krupińska.
Jej zdaniem, Polacy nacieszyli się już amerykańskimi fast foodami, teraz wolą jedzenie zdrowe i pełnowartościowe. - Polska kuchnia to nie tylko tłusty bigos. To cała gama wspaniachych dań, od pierogów przez gołąbki aż do schabowego. Nasza wyższość nad innymi restauracjami to świeże jedzenie. Produkty codziennie są dowożone do punktu i tam przetwarzane. Nie serwujemy odgrzewanych dań. Wszystko gotujemy sami, na oczach naszych klientów. Dlatego nasze jedzenie jest zdrowe, pyszne i niskokaloryczne - zachwala.
Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl